GSX-R 1000 K7-tråden

Har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag slänger in en fråga i alla fall.

Finns det någon möjlighet att flytta ned fotpinnarna ett par cm på en gsx-r 1000 2006? Finns det andra fotpinnar att köpa till den menar jag då.

Köp en K7/8 istället:D , klart trevligare för knäna när man är 186cm som jag.
Valtermoto har plattor till original fotpinnar, för att kunna justera dom uppåt o bakåt. Skiftar du sida på dom så går det att sänka dom istället.:tummenupp
 
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.
 
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.

om du bara monterar nytt öppnare avgassystem så ska det inte vara nödvändigt att mappa om för att det skulle va farligt för motorn, original så är dom mappade lite för fet.
skulle du däremot byta både avgassystem och ett raceluftfilter så blir det nog nödvändigt att mappa om för att rädda ventiler mm. ialf vad jag har hört hos min dealer :)

sen är det ju aldrig fel att mappa med pc3a för du får ju ut mer av din system o den går finare/lenare. själv ska jag bara ställa upp original några % med yoshimuras grunka, då har jag ett halvsystem o racefilter på min.
 
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.

Mitt kom idag med o det sitter redan på, det blev riktigt snyggt
faktist mycke renare o snyggare än dom hemskt fula orginal
burkarna. O otroligt skönt ljud o jag tyckte inte de var så väldigt
högt som jag läst på många ställen att de ska vara.
 
om du bara monterar nytt öppnare avgassystem så ska det inte vara nödvändigt att mappa om för att det skulle va farligt för motorn, original så är dom mappade lite för fet.
skulle du däremot byta både avgassystem och ett raceluftfilter så blir det nog nödvändigt att mappa om för att rädda ventiler mm. ialf vad jag har hört hos min dealer :)

sen är det ju aldrig fel att mappa med pc3a för du får ju ut mer av din system o den går finare/lenare. själv ska jag bara ställa upp original några % med yoshimuras grunka, då har jag ett halvsystem o racefilter på min.

man kan få problem med ett öppet slipon också tillsammans med filter.
 
man kan få problem med ett öppet slipon också tillsammans med filter.

Jag har haft många olika nya hojar med insprutning som jag
både har bytat slipon o filter i utan o mappa om o de har aldrig
varit några problem med dom o har gått hur bra som helst de
frågan om de är så känsligt när du har insprut o lamda
 
Jag har haft många olika nya hojar med insprutning som jag
både har bytat slipon o filter i utan o mappa om o de har aldrig
varit några problem med dom o har gått hur bra som helst de
frågan om de är så känsligt när du har insprut o lamda

fast oftast upptäcker du inte brända ventilsäten och ventiler för än det är försent.

jag upptäckte mina brända säten vid en ventilkoll som tur var..omslipning är kostsamt..dyrare än att mappa den rätt..:tummenupp
 
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.

Är det inte lite dumsnålt att inte gå hela vägen? om du redan lagt 9300 varför inte lägga 2500 till och få den bänkad och klar, då vet du att den går som den ska. Jag tycker det är bortkastade pengar att köpa en pcIII och inte bänka.
 
Mitt kom idag med o det sitter redan på, det blev riktigt snyggt
faktist mycke renare o snyggare än dom hemskt fula orginal
burkarna. O otroligt skönt ljud o jag tyckte inte de var så väldigt
högt som jag läst på många ställen att de ska vara.

hur lång leveranstid hade du från shinko.se?
 
om du bara monterar nytt öppnare avgassystem så ska det inte vara nödvändigt att mappa om för att det skulle va farligt för motorn, original så är dom mappade lite för fet.
skulle du däremot byta både avgassystem och ett raceluftfilter så blir det nog nödvändigt att mappa om för att rädda ventiler mm. ialf vad jag har hört hos min dealer :)

sen är det ju aldrig fel att mappa med pc3a för du får ju ut mer av din system o den går finare/lenare. själv ska jag bara ställa upp original några % med yoshimuras grunka, då har jag ett halvsystem o racefilter på min.

Jag har hört att k7an går snålt från fabrik för att klara alla miljötramskrav, när jag bänkade min frågade jag inte om den gick snålt (glömde det) men en kompis k6a med slipon och filter gick toksnålt så varför ta risken. Om man tar bort katalysatorn så skulle nog jag rekomendera en bänkning för att vara säker. Ganska många lägger massa pengar på system,filter, pcIII, katersättare osv men utan en bänkning så får du ju inte så mycket mer än fränare ljud.
 
Är det inte lite dumsnålt att inte gå hela vägen? om du redan lagt 9300 varför inte lägga 2500 till och få den bänkad och klar, då vet du att den går som den ska. Jag tycker det är bortkastade pengar att köpa en pcIII och inte bänka.


PCIII'an kommer med en mapp för Taylormade, så det skall vara lungt. Taylormaderacing programmerar PCIIIan innan utskick med den mappen :)


För er som inte mappar om orginal eller sätter på en pcIII så tror jag motorn kommer att gå toksnålt. Katten som man tar bort är ju klart det största motståndet som finns i hela maskinen. Det är ju där för man får så många extra kusar med taylormade.
 
Last edited:
PCIII'an kommer med en mapp för Taylormade, så det skall vara lungt. Taylormaderacing programmerar PCIIIan innan utskick med den mappen :)


För er som inte mappar om orginal eller sätter på en pcIII så tror jag motorn kommer att gå toksnålt. Katten som man tar bort är ju klart det största motståndet som finns i hela maskinen. Det är ju där för man får så många extra kusar med taylormade.

tror inte en generell mapp igentligen funkar så bra som en anpassad för din hoj gör.

då dom flesta hojar är olika beroende på hur dom är inkörda osv.
Men bättre än inget helt klart.:tummenupp
 
Vet inte, men har inte orginal hojen en generell map?

jupp det har dom givetvis..men kör man 2 st gixxar i bänk efter inkörning så är möjligheten stor att dessa går olika också..men inget som direkt är på ngt sätt skadligt för hojen då org systemen är ganska täta och tysta.

öppnar man upp systemet med pipa och ev filter så finns risken att hojen går snålt.

att man tar en sk standardmapp från pc´s egna utbud gör ju inte hojen optimal men säkert bättre beroende på system osv.

bäst att få ut allt och få en jämnare hoj framför allt..inga effekt dippar i registret osv..
 
Så här snygg blir en svart med taylormade på :)
 

Bifogat

  • 20081017454_small.jpg
    20081017454_small.jpg
    182.5 KB · Visningar: 221
Någon som vill köpa mitt Leo vince helsystem titan? Bara gått 400mil.

Gå in och kolla annons!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23276

23276_hoj.jpg
 
Så här snygg blir en svart med taylormade på :)

Vafan! du har ju kvar den där enorma plastbiten som jag inte förstår vad den ska göra från första början! bort med den o sätt dit 2 små vinklar! nu på dirren :tummenupp

snygg bajk men fel färg :tungan
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top