I min ungdom..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Visades det en gång en motorcykelsport på TV, som benämndes "Kickstart".
Jag satt som klistrad.
Trots ADHD och DAMP.
Trodde länge att det var vanlig trial som de av någon anledning gett ett annat namn.
Hittade klipp.
Nästan Trial, men inte riktigt.
Verkar kul!
[YOUTUBE-ID]pja9Y7JIJBg[/YOUTUBE-ID]
 
Nu förstår jag helt plötsligt varför man tränar garagevändning i körskolan...
/Danne
 
Anna vill osså!

Såna där banor kan vi bygga ute på ängarna vid bulten :tummenupp
 
hehe! ringer du traktorgubben och kollar om det är ok om vi sätter upp en liten hinderbana på åkern? tror det är dax för daytonan att visa vad den går för :tummenupp


Jag ska ta mig ett snack med honom :tummenupp
:tuttar
 
Last edited by a moderator:
Inget för mig som hade problem med krypkörningen vid uppkörningen...
 
Klädmodet inom trail har tillsammans med speedway stagnerat något. Redan -81 typ..

Vad hade crossåkare på sig i början av åttiotalet? Var det hårda plastskydd eller läder:va

Har trailåkare skydd överhuvudet taget?
 
fint! vi vill ha "hopp genom ring av eld" också, kolla om det är ok! "på bakhjulet genom brinnande åker" borde vi även kunna styra upp! det bilr nått att plåta på :yoparty

Men fan va kul! Finns de ingen här på sporthoj som har en sjujäkla stor tomt vi kan få bygge lite på? Jag har min tomt i grekland och det är lite väl långt att pendla till sådär på vardagarna ;)
Eller luca.. vi köper en tomt du och jag! Eller en åker, vid bulten, sen bygger vi och öppnar en sjujävla häftig bana! Vi kommer bli miljonärer!
 
Greppar kameran nu, är redan halvvägs ut genom dörren, köper 5 liter bensin på väg till Bulten.

Kommer se skitshnyyygt ut med lite skymmning och ljuset från den brinnande åkern, och med några hojar i förgrunden
 
Jag skulle ha kraschlandat efter hoppet i början sedan hade jag ramlat och brutit nacken på väg uppför backen efteråt... Fan, vad de är duktiga!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top