Vad för sladd är detta?

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hejsan !!

tänkte kolla om någon vet vad det är för extra sladd jag har på min nya cyckel jag har köpt , Själv så är jag inte så jätte teknisk o kan inte klura ut vad det är för nått , så jag hoppas att kanske någon annan vet vad den går till ?

Skickar med lite bilder , ber om ursäkt för kvaliten av bilderna men hoppas dom ändå duger.

360e151e47ff85abe8d8303198b1ed1f_640_480.jpg

febb8422fb908f5ba1f2d86026cd3928_640_480.jpg

5ac774067ce941a6b9a021accfd6f7c4_640_480.jpg

f2b93fe18a745479358bd7bfbea537a0_640_480.jpg

Hoppas förövrigt att jag har lagt tråden rätt

Mvh F

Jag bryter mot reglerna, och kommer med en kvalificerad gissning, kanske är kontakten till garageladdaren? många installerar ju snabb koppling till sin laddare. det varkar ju bara vara + o - och en kontakt?

Helt riktigt, det är snabbkontakten till Batteriladdaren.

Jag har själv en sådan som jag sticker i min C-tech laddare i och dom passar perfekt och den funkar bra att ladda i :D

Jag bryter mot reglerna, och kommer med en kvalificerad gissning, kanske är kontakten till garageladdaren? många installerar ju snabb koppling till sin laddare. det varkar ju bara vara + o - och en kontakt?

Dessutom verkar det sitta en säkring där (sista bilden), så din gissning är nog helt rätt.

Dessutom verkar det sitta en säkring där (sista bilden), så din gissning är nog helt rätt.

Tack grabbar , Först tänkte jag att de kanske va till GPS eller larm ellerliknande men tänkte att 10A säkring kanske är lite för mycke för GPS ?

Jag har meden C-tech men på min sitter det klämmor , Hmm måste kolla om de sitter en sån kontakt på den.

Mvh F

Tack grabbar , Först tänkte jag att de kanske va till GPS eller larm ellerliknande men tänkte att 10A säkring kanske är lite för mycke för GPS ?

Jag har meden C-tech men på min sitter det klämmor , Hmm måste kolla om de sitter en sån kontakt på den.

Mvh F

Om du inte har en apgammal modell av laddare skall det vara en skarv ca 40 cm in på laddarkabeln sett från klämmorna. Ta isär den skarven och koppla in din C-tek direkt till batteriet via den.

Jag har en likadan till min mc-batteri laddare, jag använder den även på andra hållet och laddar mobil eller tja vad som behövs via den genom att vanligt cigguttag som jag har kopplat in med en kontakt på sladden.

Jag har en likadan till min mc-batteri laddare, jag använder den även på andra hållet och laddar mobil eller tja vad som behövs via den genom att vanligt cigguttag som jag har kopplat in med en kontakt på sladden.

Har du lust o slänga upp nån bild på hur du menar ? Jag är som sagt inte så teknisk av mig , tänkte så ja inte råkar få saker o ting o börja brinna :tungan

Jag kunde ta bort klämmorna på min c-tech , men den passa ändå inte :va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...