Jag och min sambo blev väckta vid två i natt av en full ~50-årig snubbe som sprang i trapphuset till vår lägenhet och bankade på alla dörrar och skrek "GE MIG MINA PENGAR!!!!! JÄVLA IDIOTER!"
Det slutade med att jag efter att ha lyssnat på idioten i 20 minuter iförd kalsonger ställde mig på balkongen och bevittnade när 4 poliser stormade in i trapphuset (ingången är under min balkong, jag bor på fjärde våningen), förde ett jävla liv i trapphuset och baxade ut gubbjäveln i handfängsel och lade honom på marken. Detta resulterade i sin tur att gubbjäveln började skrika svordom efter svordom om hur dumma poliserna var mot honom.
Bland annat fördes följande dialog mellan gubbe och konstapel:
Polisen: -Vad håller du på med?
Gubben: -Det ska väl du skita i din jävla idiot!
Polisen: -Vem är du och vad gör du här?
Gubben: -Jag är ett rövhål! Kalle anka!
Polisen: -Kalle Anka?
Gubben: -Ja! De har mina pengar för helvete!
Polisen: -Vem har dina pengar?
Gubben: -JAG SKA HA MINA PENGAR!
Polisen: -Dämpa dig nu, folk sover och du skriker. (Detta var alltså på vår fina fridfulla innegård)
Gubben: -Håll käften själv!
och så här fortsatte det ett bra tag tills polisen hämtade ut en tjej i 20-årsåldern även hon iförd handfängsel.
Detta var alltså klockan två på natten och flera boende stod på sina balkonger. Jag och en snubbe som bor snett under mig tittade på varandra (båda två i kalsonger) och suckade djupt. Jag antar att han precis som jag drog en suck för mänskligheten och hur dumma i huvudet vissa människor faktiskt är.
Det slutade med att jag efter att ha lyssnat på idioten i 20 minuter iförd kalsonger ställde mig på balkongen och bevittnade när 4 poliser stormade in i trapphuset (ingången är under min balkong, jag bor på fjärde våningen), förde ett jävla liv i trapphuset och baxade ut gubbjäveln i handfängsel och lade honom på marken. Detta resulterade i sin tur att gubbjäveln började skrika svordom efter svordom om hur dumma poliserna var mot honom.
Bland annat fördes följande dialog mellan gubbe och konstapel:
Polisen: -Vad håller du på med?
Gubben: -Det ska väl du skita i din jävla idiot!
Polisen: -Vem är du och vad gör du här?
Gubben: -Jag är ett rövhål! Kalle anka!
Polisen: -Kalle Anka?
Gubben: -Ja! De har mina pengar för helvete!
Polisen: -Vem har dina pengar?
Gubben: -JAG SKA HA MINA PENGAR!
Polisen: -Dämpa dig nu, folk sover och du skriker. (Detta var alltså på vår fina fridfulla innegård)
Gubben: -Håll käften själv!
och så här fortsatte det ett bra tag tills polisen hämtade ut en tjej i 20-årsåldern även hon iförd handfängsel.
Detta var alltså klockan två på natten och flera boende stod på sina balkonger. Jag och en snubbe som bor snett under mig tittade på varandra (båda två i kalsonger) och suckade djupt. Jag antar att han precis som jag drog en suck för mänskligheten och hur dumma i huvudet vissa människor faktiskt är.