R1 startar inte dagg/fukt?

Terminator

Medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
gixxer 2001
hej någon som vet hur känsliga hojarna kan vara angående dagg/fukt
har ju hojen utomhus o i morse startade den inte (körde igårkväll o då strtade o gick den som den skulle och har aldrig haft någe problem) men som sagt det var väldigt fuktigt ute med gott om dagg o hela hojen va blöt men jag har kört i regn osv tidigare utan några problem

när jag försökte starta hojen så tyckte jag inte att den tände men det luktade iafall lite bensin när jag malde nån som haft samma problem
o annars vart skall man börja :mad:

En vild gissning är att du har fått fukt/vatten i tändstiftshålen, eller att det har krupit in i nån kontakt och orsakat kortis nånstans. Loss med tank å luftburk och kolla tändstiften till att börja med, alltså kolla om det är väldigt mycket fukt där, inte ta loss stiften :)

En vild gissning är att du har fått fukt/vatten i tändstiftshålen, eller att det har krupit in i nån kontakt och orsakat kortis nånstans. Loss med tank å luftburk och kolla tändstiften till att börja med, alltså kolla om det är väldigt mycket fukt där, inte ta loss stiften :)

Apapap!:7peta

Här inne får man inte gissa. Står högst upp.:mattias

Apapap!:7peta

Här inne får man inte gissa. Står högst upp.:mattias
Jo, fast det är rätt svårt att säga exakt varför en hoj inte startar :7peta Det kan ju vara en säkring som har gått, en råtta som har gnagt av en kabel, nån som har snott tändstiften, dödarknappen till, kontakt som åkt isär mm ;) Men jag kan ju ändå gissa på det mest sannolika ;)

Last edited:
förhoppnings vis ingen råtta =P
men det skulle ju kanske kunna va nån dödarknapp även om inte motorn går rrunt om den e intryckt eller stödet nere så kan det vell kanske va nån sur kontakt iafall skulle oxå bara kunna va att den av nån anledning blev sur =(((

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D