Blockflöjts-pollen

Hur bodde du som ung?

• Antal röstningar
    0
En annan fråga som är intressant i sammanhanget är huruvida man blev ivägskickad på dagis eller ej.

Personligen hade jag och bror min en barnflicka, eftersom mina föräldrar älskar mig.

En annan fråga som är intressant i sammanhanget är huruvida man blev ivägskickad på dagis eller ej.

Personligen hade jag och bror min en barnflicka, eftersom mina föräldrar älskar mig.

Jag hade också en barnflicka när jag var barn, dagen innan semestern skulle hon vara snäll och tvätta ett par maskiner åt oss (oombedd) som min mamma hade sorterat i högar, hon kastade ihop allt och tvättade allt på 90 grader.

Semesterkassan gick åt till att köpa nya kläder.

En annan gång var vi lite sjuka så barnflickan ombads göra buljong åt oss, varpå hon ställde en gryta på plattan, full värme, och slängde i en buljongtärning, sedan stod hon där och viftade bort röken för att se när buljongen skulle bubbla upp... (hon hade alltså inget vatten i grytan)

Jag undrar om inte kommunalt dagis hade varit bättre i det fallet, det slutade dock med att bästa kompisens mamma som var hemmafru anlitades att se till oss...

Vi hade några sånna där proletårer som gick för bi grinden till herrgården jag bodde på som ung. Som tur var så var vaktmästaren som bodde i vår grindstuga snabb med att slå dom äckliga små asen med kvastskaft så dom inte ens försökte röra grinden eller muren som ómgärdade herrgården. Mina föräldrar var ofta ute på affärsresor men jag och min bror hade varsin barnflicka samt diverse anställt folk som skötte hemmet.

På midsommrarna brukade jag och min bror kasta ut leksaker till de andra barnen för att se hur dom slogs när dom ville ha våra gamla leksaker, men vem skulle vilja ha dom det var ju radiostyrda bilar, båtar som var 6 mån gamla osv.

Själv är man uppväxt i Grimsta, granne med Kentas morsa...men inte är jag bitter. Fast ni ungdomar vet väl inte vilka Kenta och Stoffe var?

Och ja, jag spelade blockflöjt 2 år i början av sjuttiotalet.

[YOUTUBE-ID]kV5X6yZy6xU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC