gixxer 1000 ala kåpor

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Nu när höst o pest är på väg ,är det dags o ta tag i hojen , en bucklig tank samt en frontkåpa med spricka ska lagas , är väl egentligen inga större bekymmer , men har funderat på o köra bana nästa säsong , vad kostar krasch kåpor, finns de med lysen, har letat lite men inte hittat ngt direkt som faller mig i smaken . är det lönt o laga tank o kåpa med tanke på pris osv . kostar ju en del o få till det till original skick igen .

Kraschkåpor kostar väl runt 6000kr nya, och 2-5 tusen beg. Självklart finns det inte med lysen, men det finns med färdigskurna hål för lysen, men varför åka runt med orginalstrålkastare? Den väger ju massor, och kostar multum om du går omkull! Köp istället dimljus på Biltema och montera i :tummenupp

Kolla ebay färdig lackade set (från Hong Kong läs tidigare trådar). kostar 4-5000 kr totalt inkl frakt. :tummenupp
Köp från actumarts (eller vad tusan hette den ebay snubben?)

Jag har köpt ett komplett kraschkåpset förutom kåpglas till gixxer 1000 k3/k4 för 3000 kr plus frakt. Tror allt hamnade på ca 3350 kr. Det heter NGC-EVO och säljs av NGC-Racing. Ser helt ok ut. Behöver bara en liten ytbehandling ala sprutspackel kanske och en lack! Men för bana räcker det väl att lacka direkt.

Passar och passar...om du vill att det ska passa så är det ju klart det går att få dit! Men räkna med lite fix o trix innan dom är på plats.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage