Vad finns det för "stora" sporthojar?

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Tjenare!

Vad finns det för "stora" sporthojar? Är ju 186cm lång, och man vill ju sitta bekvämt!

Den ska ju även vara nerstrypt till 25kw.

Tack på förhand! :tummenupp

ingen sporthoj är stor eller har 25 kw..

sen går det ju o strypa det mesta.. störst och rymligast jag suttit på är en kawa zx9r -98 .. sen att den ser ut som en påse skridskor är en annan femma.

Finns väl bara 4 hojar att välja mellan...R1, ZX10R, GSXR1000, CBR1000RR...välj någon av dem och låt budgeten avgöra vilken årsmodell du ska ha :)

Finns väl bara 4 hojar att välja mellan...R1, ZX10R, GSXR1000, CBR1000RR...välj någon av dem och låt budgeten avgöra vilken årsmodell du ska ha :)

Håller med, men tycker även att zx12r borde vara med på den listan en rolig hoj med mkt effekt. Kanske inte en nybörjar hoj men ingen av de övre är en nybörjar hoj. Kolla först,provkör sedan och framförallt kolla försäkring sen köp efter plånbok :yoparty

Allting är ju relativt!
Beror mycket på pengarna=årsm. osv.
Suzuki gsxr modellerna har generellt skarp benvinkel, men det är en vanesak.
Är själv lika lång som dig och har kört gsxr 1000, r1, cbr-er och zx9r och inga är ju jättestora direkt men zx9 orna upplevs lite större och bekvämare.
Skulle dock valt en r1 av sån årsmodell pengarna räcker till.
Lycka till!

:)

600är ingen stor den är en liten moppe för dom som har en stor banan mellan bena, har den även 25kwh ja då spräcker man allt.

Stor poäng i att köpa en literhoj och sedan strypa den.. Köp en vettigare nybörjarhoj istället. CBR 600 F t.ex.

Stor poäng i att köpa en literhoj och sedan strypa den.. Köp en vettigare nybörjarhoj istället. CBR 600 F t.ex.

han menar ju förhoppningsvis en till storleken stor hoj och inte kubikmässigt.

@Trådskaparen, så jävla stor är du inte. Testa lite hojar.
Jag har avverkat några gixx 750 och dom trivdes jag på iallafall.. (Lika lång som dig)

Ska du sitta bekvämt och ha en stor hoj får jag rekommendera Honda Goldwing, annars finns det en uppsjö av obekväma sporthojjar som passar även längre folk än dig. :)

Det finns ungefär 511 trådar om detta. När man ställer en sån här fråga kan man "anta" att den ställts innan och göra en sökning istället. Suck.

R1 är störst bäst o vackrast. Solklart köp. :D

Seriöst, den är rymligast av "de fyra".

Jag hade en yzf 600r thundercat som förstahoj. Är 195 cm lång och det funkade kanon. Tycker den är schysst, snyggaste hojen kring 96-97 tycker jag. Relativt sportig men med bra komfort, ett klockrent insteg! Inte speciellt dyra i dagsläget heller..
Den var till en början strypt med brickor i förgasarna och trottelstopp (heter det så?), men de rök ganska snabbt, även om hojen gick okej med detta på..

Lycka till!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage