Spontanbilder igen

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Råkade passera ett par hojar när jag gick runt med kameran .. drog dem en vända i ps med varierande mängd arbete.
Hoppas de glädjer någon.

spont1.jpg


spont2.jpg


spont3.jpg
 
Riktigt läckra bilder, man borde ha lärt sig PS lite bättre, skulle ju vara roligt att kunna fixa till bilderna lite, hur pass avancerat är det att göra bakgrunden svart/vit och behålla färgen på hojen ?
 
Riktigt läckra bilder, man borde ha lärt sig PS lite bättre, skulle ju vara roligt att kunna fixa till bilderna lite, hur pass avancerat är det att göra bakgrunden svart/vit och behålla färgen på hojen ?
På en skala 1-10 är det 1. :)
 
tycker bilderna blev riktigt fina, jag tycker det är skit bra skärpa, dom är skarpa och fina färger :)
 
Fina bilder conseal. Bra jobb med PS. Jag kör mina med lightroom, för enkel skärpa, contrast, osv... Ska dock ge mig in i PS för att skapa lite mera effekter. Gillar vad du gjort av dessa! Good Jobb


Hur gör du ramen och "conseal" stämpeln på dina bilder? Finns de nå smidigt sätt för att göra det på ett helt album.. typ 150 bilder på samma gång? :va
 
Hur gör du ramen och "conseal" stämpeln på dina bilder? Finns de nå smidigt sätt för att göra det på ett helt album.. typ 150 bilder på samma gång? :va

Det går säkert automatisera men jag markerar en ram manuellt och målar den svart sedan lägger jag dit texten manuellt. Men jag gör det bara p åde bilder jag direktlänkar .. de som jag lägger i galleriet får min andra vattenstämpel automatiskt. Är rätt novis på PS men jag kan förenkla min hantering om jag bara tar mig lite tid till det :rolleyes:

Var det svar på din fråga ? :va
 
Det går säkert automatisera men jag markerar en ram manuellt och målar den svart sedan lägger jag dit texten manuellt. Men jag gör det bara p åde bilder jag direktlänkar .. de som jag lägger i galleriet får min andra vattenstämpel automatiskt. Är rätt novis på PS men jag kan förenkla min hantering om jag bara tar mig lite tid till det :rolleyes:

Var det svar på din fråga ? :va

Hehe aa... de var de väl, men inte de svaret jag hoppats på.
Hade vela hört: Kör programmet, xx2.2 beta, sen väljer jag de jag vill lägga till på alla bilder o sen markerar de bilder som önskas. Sen klart! :yoparty tyvärr så var de inte så enkelt :huvet
 
Hur gör du ramen och "conseal" stämpeln på dina bilder? Finns de nå smidigt sätt för att göra det på ett helt album.. typ 150 bilder på samma gång? :va

Kolla den här guiden. Jag har inte läst igenom den helt och hållet då jag för tillfället inte har ps installerat. Men jag har följt en liknande tidigare och det fungerar utan problem. Den beskriver hur du skapar en "action" genom att göra jobbet på en bild. Därefter väljer du att batch processa resten av bilderna med första bilden som mall (på ett ungefär). Var längesen jag gjorde det så minns inte exakt hur man får tillväga, men läs länken så borde det klarna :)
 
Nikon D80 .. dagens objektiv 50/1.8

Helt rätt ! Ett sånt skall man ha.
Bra bilder där farbror !

Det går säkert automatisera men jag markerar en ram manuellt och målar den svart sedan lägger jag dit texten manuellt. Men jag gör det bara p åde bilder jag direktlänkar .. de som jag lägger i galleriet får min andra vattenstämpel automatiskt. Är rätt novis på PS men jag kan förenkla min hantering om jag bara tar mig lite tid till det :rolleyes:

Var det svar på din fråga ? :va

Testa detta nästa gång:
Image -> Canvas size

Klicka i "Relative" och väl en färg längst ner.

Sedan skriver du i en siffra (exempelvis 50) i bägge rutorna för Width och Height.

Kaboom !

Hehe aa... de var de väl, men inte de svaret jag hoppats på.
Hade vela hört: Kör programmet, xx2.2 beta, sen väljer jag de jag vill lägga till på alla bilder o sen markerar de bilder som önskas. Sen klart! :yoparty tyvärr så var de inte så enkelt :huvet

Jo, men nästan....
Skapa en "action" i PS som gör allt du vill ha gjort

Sedan när du vill ha denna action gjord på flera bilder så markerar du alla bilder du vill lägga på actionet på i Bridge och väljer
Tools -> Photosohop -> Image processor

I den rutan som ploppar fram väljer du "Run action" under punkt 4 och väljer det action du skapat.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top