nya!!! WR125X, WR125R

spanar du in fötterna på brudarna oxå lr?:pannkyss

Hade det varit en väldigt snygg chey överlag, fast med ettpar dojor med en 44a på så skulle det naturligtvis stuckit ut och lagts märke till. Det är iofs ingen rättvis liknelse i dethär fallet.

Den här tvåhjulingen skulle jag hellre likna vid en överviktig testosteronfylld nederländsk 19årig från Tallinn - Med 44 på foten. Anmärkningsvärt? Nae...

Nej.

Men hur svingen ser ut påverkar i högsta grad hur man uppfattar motorcyklens utseende.
Måste instämma där. Det är något väldigt speciellt med svingen.

Dock tyckte jag den överlag var riktigt snygg utom just svingen. Samt fronten gillar jag inte, dock en av de snyggare i det moderna stuket.

Nej.

Men hur svingen ser ut påverkar i högsta grad hur man uppfattar motorcyklens utseende.

Nja svingen påverkar inte så hemskt mycket påtanke på att allt annat med den ser rätt klent ut så de skulle nog se dumt ut om den var grövre :näsblod

Men jag kan hålla med om att det kunde vart bättre :rolleyes:

är sugen på en sådan som lätt mc. det säjs att effekten är strypt och jag undrar om någon vet hur man tar bort strypningen?
Just på dessa modeller så sitter det en ganska stor strypning och att ta bort den är väldigt omfattande. För att hålla det kort om hur du tar bort strypningen som kallas 4-takt rekommenderas följande:

Hiva ur motorn och använd som ankare till båten.

I med en 2-takts rova.

Gasa

:fakta

wr125r

Just på dessa modeller så sitter det en ganska stor strypning och att ta bort den är väldigt omfattande. För att hålla det kort om hur du tar bort strypningen som kallas 4-takt rekommenderas följande:

Hiva ur motorn och använd som ankare till båten.

I med en 2-takts rova.

Gasa

:fakta

skrev du den kommentaren bara för du inte vet hur man gör eller?

БОБАН;3828962 skrev:
Spelar ingen roll om den har strypningar den kommer iaf inte göra över 110 och aldrig vara lika rolig som en 2-taktare.

Du som kör en 250 kommer väl tycka att den går som en moppe.

En strypt DT gör 115-120 (enl. GPS) så en 15hk 4t borde väl ligga där i krokarna?

våran xr på körskolan gjorde 110 nerför kallebäcksbacken här i gbg.... och den är lång, och brant.....

Men den har väl inte 15hk? :va

Jag säger inte att den toppar 115-120, bara att jag tror det är där i krokarna.

БОБАН;3828962 skrev:
Spelar ingen roll om den har strypningar den kommer iaf inte göra över 110 och aldrig vara lika rolig som en 2-taktare.

Du som kör en 250 kommer väl tycka att den går som en moppe.

ee tänkte de va en kul grej me lätt mc kort och wr125r ser ju rätt bra ut =D
jag har fått reda från yamaha center att den gö 130-140 orginal och att det sitter en plugg i den. mer kunde dom inte säja. förmodligen är den väl vid kröken.

ee tänkte de va en kul grej me lätt mc kort och wr125r ser ju rätt bra ut =D
jag har fått reda från yamaha center att den gö 130-140 orginal och att det sitter en plugg i den. mer kunde dom inte säja. förmodligen är den väl vid kröken.

Stämmer nog inte, Min 250 har lite mer en dubbelt så mycket Hk och den gör ca 160-170.

Stämmer nog inte, Min 250 har lite mer en dubbelt så mycket Hk och den gör ca 160-170.

Mätare, laser, uppskattning eller GPS?
Hänga över styre och pressa?

Bara undrar för jag hade gissat på 150 ev. upp till 160 för en wr250r, men jag kan ju ha fel :)

Mätare, laser, uppskattning eller GPS?
Hänga över styre och pressa?

Bara undrar för jag hade gissat på 150 ev. upp till 160 för en wr250r, men jag kan ju ha fel :)

Mätaren, vet ju såklart att den visar fel! Man behöver inte pressa den så mycket för dom hastigheterna. Men man behöver ju ligga ner för annars blir det för mycket luftmotstånd! Det är ingen R det är en X.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!