Alpinestars S-1 Suit (Supermoto ställ)

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Hejsan, undrar om det är någon som har någon erfarenhet av alpinestars supermoto ställ S-1 Suit??

http://www.alpinestars.com/S1_Suit/pd/np/131/p/315287.html

Och även om någon vet om man kan köpa något form av överdrag till skinnställ som man kan ta på sig om det regnar mycket? (Känns smidigare än att ha på sig vanlig regn jacka och byxor..

edit: Vet att jag postat 2 likadana trårdar på olika delar av forumet, men visste inte vart jag skulle posta den..
 
Last edited:
För supermotobruk är nog S1 stället optimalt.
hela magen + bröstet är enbart tyg så man blir väldigt rörlig samtidigt som det är svalt och luftigt.
Ryggskyddet sitter fast monterat direkt i stället (ett bra skydd alltså, ingen fånig platta), dock inga knäskydd, så du måste ha lösa (som är bättre...)
Gummimojängerna istället för knäpuckar går att byta mot riktiga puckar om man vill.

Storleksmässigt är det kanske aninges litet. (54 i detta motsvarar Dianese 52)

Men...... vilket tokpucko kom på att tyget runt gylfen skulle vara vitt???:va
Det är inte så vitt så länge, ett pass på supermotobanan så har det samma färg som gruset... :rolleyes:

/issi
(sambo med Mindraper)
 
För supermotobruk är nog S1 stället optimalt.
hela magen + bröstet är enbart tyg så man blir väldigt rörlig samtidigt som det är svalt och luftigt.
Ryggskyddet sitter fast monterat direkt i stället (ett bra skydd alltså, ingen fånig platta), dock inga knäskydd, så du måste ha lösa (som är bättre...)
Gummimojängerna istället för knäpuckar går att byta mot riktiga puckar om man vill.

Storleksmässigt är det kanske aninges litet. (54 i detta motsvarar Dianese 52)

Men...... vilket tokpucko kom på att tyget runt gylfen skulle vara vitt???:va
Det är inte så vitt så länge, ett pass på supermotobanan så har det samma färg som gruset... :rolleyes:

/issi
(sambo med Mindraper)

okej tack så mycket för infon.. har bett pappa skicka ett från usa nu (mkt mkt billigare):gnissla så borde få det nästa vecka så får se hur det är, men det verkar väldigt bra..

//Gv
 
okej tack så mycket för infon.. har bett pappa skicka ett från usa nu (mkt mkt billigare):gnissla så borde få det nästa vecka så får se hur det är, men det verkar väldigt bra..

//Gv

Se till att han deklarerar ett (litet) värde på det bara och inte skickar det som gåva. Gör han det kan det resultera i att tullen öppnar paketet och estimerar ett värde som du får betala tull och moms på!
 
Se till att han deklarerar ett (litet) värde på det bara och inte skickar det som gåva. Gör han det kan det resultera i att tullen öppnar paketet och estimerar ett värde som du får betala tull och moms på!
hehe tack för tipset, men han har skickat ett par ggr innan så han vet:)
men tack ändå:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top