Joo det är exakt som det låter.
Låt mig förklara lite mer specifikt:
Då jag är nybörjare (tog kortet förra sommaren) har jag märkt under mina hojpass men också hos andra förare, att en viss strategi växer fram alt. redan innan färd, planeras, antingen i detalj och praktiskt, dvs med penna och block eller bara 'i huvudet' om det uttrycket tillåts.
det jag nu undrar över är, vilken strategi bör man ha? ni som har hojjat ett gäng år och därmed passerar mig i mognad, erfarenhet och kunnande, vad kör ni med för strategi?
ibland har jag diskuterat strategier med en del (okända men schyssta) förare tex vid waxholm över en god korv och märkt att de har olika strategier och kommit fram till att deras personligheter också är olika.
min stora fråga är - hur hittar jag min egen personliga strategi för att kunna framföra min hoj med maximal hastighet (helst marschfart och inte topphastighet)?
en strategi jag oftast märkt hos vissa typer av förare är att det bara är att vrida rullen fan' och sen inget mer. är den att rekommendera? hur förhåller sig den strategin under en längre tid och framförallt, kan jag växa med den under årens lopp?
då jag är nybörjare tar jag tacksamt emot alla förslag och tips.
Låt mig förklara lite mer specifikt:
Då jag är nybörjare (tog kortet förra sommaren) har jag märkt under mina hojpass men också hos andra förare, att en viss strategi växer fram alt. redan innan färd, planeras, antingen i detalj och praktiskt, dvs med penna och block eller bara 'i huvudet' om det uttrycket tillåts.
det jag nu undrar över är, vilken strategi bör man ha? ni som har hojjat ett gäng år och därmed passerar mig i mognad, erfarenhet och kunnande, vad kör ni med för strategi?
ibland har jag diskuterat strategier med en del (okända men schyssta) förare tex vid waxholm över en god korv och märkt att de har olika strategier och kommit fram till att deras personligheter också är olika.
min stora fråga är - hur hittar jag min egen personliga strategi för att kunna framföra min hoj med maximal hastighet (helst marschfart och inte topphastighet)?
en strategi jag oftast märkt hos vissa typer av förare är att det bara är att vrida rullen fan' och sen inget mer. är den att rekommendera? hur förhåller sig den strategin under en längre tid och framförallt, kan jag växa med den under årens lopp?
då jag är nybörjare tar jag tacksamt emot alla förslag och tips.