Var köpa skor/hjälm på nätet?

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Skulle behöva lite bra tips på sidor där man kan köpa skor och hjälm till vettigt pris. :tummenupp

Finns en hel uppsjö, men då får du ju räkna med frakt, tull och andra säkerhetsregler för hjälmarna också..

Köper man grejjer från det stora landet i väster saknar de väl allt som oftast CE-märkning, även om det är samma grejjer är det väl bra om man har det på skydden, i alla fall om man ska åka bana? Rätta mig om jag har fel...
Annars är ju mkt prylar sjukt billiga där borta, kolla ebay bara..

Köper man grejjer från det stora landet i väster saknar de väl allt som oftast CE-märkning, även om det är samma grejjer är det väl bra om man har det på skydden, i alla fall om man ska åka bana? QUOTE]

Tror inte någon någonsin kollar om det är en CE-märkning eller om det står snell el. DOT, i alla fall inte om det är vanliga banåkningar du menar.

Antar att det kanske inte är så viktigt med CE isf?
Det enda jag vet är att Bilsport & Mc har lägre försäkring med CE godkända skydd, men då kanske "snell" funkar lika bra? visste inte ens om att de hette så.. verkar iofs lite löjligt att samma prylar inte skulle få användas bara för att de är sålda i ett annat land..

Köpte min arai RX-7 hjälm för 2900 med frakt från ebay. Beställde ett mörkare visir några veckor efter och den gick på 400 nånting med frakt.
Det brukar ta ca 2 veckor för och få grejorna och det har då aldrig varit nå problem för mig.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage