Billigaste möjliga slipon för avgasbygge

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nya projekt i garaget vilket bla inkluderar ett oneoff avgasystem då standard inte kommer att passa och kit leverantören vill ha 22kkr för ett system. (och då är det ett stånkasystem gjort i RF dvs inget fancy)

Därför får kamrat svetsaren jobba lite men att bygga en ljuddämpare själv känns som att uppfinna hjulet igen så jag söker därför billigaste möjliga slipon från valfri sporthoj. Förr fans där några som gjorde reklam på SH med billiga burkar men finner dem ej.

Några tips?

Nu var ju inte hjulet en uppfinning utan en upptäckt iofs:tungan men har du kollat Biltema? finns ju en del burkar där både i polerat/borstat rostfritt resp kolfiber om det kan vara ett alternativ.

Nu var ju inte hjulet en uppfinning utan en upptäckt iofs:tungan men har du kollat Biltema? finns ju en del burkar där både i polerat/borstat rostfritt resp kolfiber om det kan vara ett alternativ.

Jag är raceåkare och inte posör men tack ändå.

Mitt micron helsystem går på 10 lök. se mitt hojgarage. Har ej köpt det själv men jag letade upp pris. Det e ju kanske ett alt istället för ett 20lökssystem.

Last edited:
Mitt micron helsystem går på 10 lök. se mitt hojgarage. Har ej köpt det själv men jag letade upp pris. Det e ju kanske ett alt istället för ett 20lökssystem.

Tyvärr är det till en KTM rally hybrid så det är bara KTM själva som tillverkar systemen och då det är små serier för racebruk så tar de hutlöst betalt.

Kan varmt rekomendera Viper dämparen. 2200Kr är som hittat för den kvallen man får! Jag är riktigt nöjd.

Man ser att det är välgjort i gedigna material, inget snik eller dyl..

Den jag har är den Ovala i ALU.

Mvh Björn

Biltema tar under tusenlappen för en rostfritt slutdämpare som säkert kan anpassas på ett bra sätt. Alternativet som e lite billigare är ju Simons 2" mellan burkar i deras rallye serie som funkar med. Sån har jag med fördel meckat på min XR600 motard. Funkade fint och med liten db-killer i slutet så var tom tjejen hyfsat nöjd med ljudet... Den kostade typ en 500hundring har jag för mig.

Bifogat

• simonis.thumb.JPG
    simonis.thumb.JPG
    141 KB · Visningar: 88
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!