När kan man ställa på hojen efter man ringt in försäkring?

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Köpte hoj igår, den var avställd och jag vill ställa på den nu. Ringde in och försäkrade hojen nu idag. Försökte ställa på den på vv.se men den gnäller över att det saknas försäkring. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan försäkringen syns hos vv?

det kan du göra direkt, jag brukar ställa på hojen och ringa och kolla försäkringen direkt efter

Vänta en timme, om det inte fungerar då, ring försäkringsbolaget och skrik lite.

gått 4 timmar nu, svårt att komma fram hos folksam också.. får väl ringa imorn bitti om det inte funkar att ställa på då.

Ett fordon är alltid trafikförsäkrat vare sig man vill eller inte såfort det ställs på...

Sanning med modifikation.
Den blir försäkrad av trafikförsäkringsföreningen a´ 230 spänn om dagen. Lika kul som tandvärk på julafton.

Var glad för att det finns en spärr som gör att man inte "råkar" köra oförsäkrat. Dock fungerar den där spärren inte jämt:huvet

Mats

Sanning med modifikation.
Den blir försäkrad av trafikförsäkringsföreningen a´ 230 spänn om dagen. Lika kul som tandvärk på julafton.

Var glad för att det finns en spärr som gör att man inte "råkar" köra oförsäkrat. Dock fungerar den där spärren inte jämt:huvet

Mats

Mje sanning rakt av bara, sen kostar det ju massa slantar om dan ja.

Man kan ställa på när som ju, spelar ingen roll om den är försäkrad eller ej.

En avställd hoj går inte att ställa på, VV vägrar så enkelt är det. Sedan kan detta "spärrsystem" fela ibland vad jag hört men det är för att inte köra oförsäkrat.

Den Trafikförsäkring du talar om är INTE en försäkring för dig utan för dina medtrafikanter. Kör du oförsäkrat så får du även böter för det, kan inte komma med att man alltid har försäkring via trafikförsäkringsföreningen........

Så svaret är Nej, det ska inte gå att ställa på ett avställt fordon.

en polis för många år sedan ville gett mig böter för jusst detta när jag körde till besiktningen, var först när jag visade min kallelse som han gav sig.

Vid ägarbyte ställs den väll på per automatik om man inte kryssar i rutan att den ska fortsätta vara avställd efter att ägarbytet går igenom?
Det e ju därför det e så viktigt att man tecknar en försäkring innan man åker och köper hojjen,för annars kommer ju TSF att ta bra betalt för missen.

En avställd hoj går inte att ställa på, VV vägrar så enkelt är det.

Ojdå, så om man har ställt av hojen en går det aldrig mer att köra med den lagligt!
Tror du har lite otur i tänket i dag.
Du menar väl att man måste ha försäkrat för att få ställa på?

En trafikförsäkring gäller aldrig för ens egen del, det är för att skydda andra från din drullighet/otur.

Mats

Ojdå, så om man har ställt av hojen en går det aldrig mer att köra med den lagligt!
Tror du har lite otur i tänket i dag.
Du menar väl att man måste ha försäkrat för att få ställa på?

En trafikförsäkring gäller aldrig för ens egen del, det är för att skydda andra från din drullighet/otur.

Mats

Ja jo men eftersom du fatta vad jag mena så behöver jag ju inte ändra....

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage