ER6-tråden

Enligt Bike så gör er6f 400m 0,1 sekunder snabbare än en Fz6 S2.
Sug på den...
 
Inget studsande upplevde jag, däremot andra obehagligheter i höga hastigheter. Min började wobbla i kurvor. Härrörde detta till mjuk framfjädring. Det är nog den enda nackdelen jag hittade på ER-6. Kanske också att det var något för hårda orginaldäck.

Jag upplever det mer som att den är för hård fram, men det är kanske att den är inställd för någon tyngre än mig.
 
Jag upplever det mer som att den är för hård fram, men det är kanske att den är inställd för någon tyngre än mig.

Det går inte att ställa in gaffeln alls (endast fjäderförspänning bak) så i så fall har de bytt fjädrar i den eller har alldeles för mycket alternativt för tjock olja i den.

Kan ju också vara så att du är rätt lätt som tjej men så hård tycker jag inte gaffeln är. Bakdämparen brukar däremot ge lite gung vilket kan förbättras en del med förspänningen då.

Jag tror som sagt inte hojen är ok, det ska gå rätt fort innan den känns obehaglig.
 
Det går inte att ställa in gaffeln alls (endast fjäderförspänning bak) så i så fall har de bytt fjädrar i den eller har alldeles för mycket alternativt för tjock olja i den.

Kan ju också vara så att du är rätt lätt som tjej men så hård tycker jag inte gaffeln är. Bakdämparen brukar däremot ge lite gung vilket kan förbättras en del med förspänningen då.

Jag tror som sagt inte hojen är ok, det ska gå rätt fort innan den känns obehaglig.

Det går kanske så fort? :)
 
....... enormt hala dynan.
Visst den gick inte dåligt men i högre hastigheter så kändes det inte att den hade 50hk övertag .
Småsaker som att när jag åkte fungerade bara helljus och när ja kom tillbax fungerade inte det heller, blinkers fick jag sitta och fippla med, samma med startknapp satt lite skumt.
Iövrigt en ..............:)



Välkommen till Europa!!! :)

Inte riktigt som "Made in Japan"....
 
nja inte riktigt den bakdelen jag hoppades på, blir nog till att bygga på nån egen istället.
såg mest ut som nya sidokåpor, lampa och flyttade handtag.
 
"Den enda motorkonstruktion som erbjöd både bra effektegenskaper och den erforderliga kompaktheten var en paralleltwinmotor. Samtidigt som denna balans bevaras har den nya motorn genomgått ett antal förändringar som ger smidigare respons vid låga och medelhöga varvtal och en mer varvvillig karaktär." - man blir ju rätt nyfiken !
 
Hoppas nya modellen blir lättare! För den är tung, ER6an. Jag gjorde en donut på vägen utanför mitt hem igår, när cirkeln var sluten så kom det en bil, så jag åkte åt sidan ut på gruset me halft spinn, fick lite tyngd på höger sida, hann ej sätta ner foten riktigt så vi gick omkull!!!! Fasnade med benet under hojjen, det var då jag märkte att hojjen är tung:näsblod
Summa svullen/öm fotled, ont i knä, ont höger sida axel o revben.....
Det gick i 5km/h..o man har ont, undrar hur mörbultad man blir med lite fart!!!
Hade jag inte haft ställ o stövlar osv har jag defenitift brutit foten iaf.
Hojjen, inte en skråma förutom att höger styrvikt blev repig...tur som få!
Men men, så går det när man skall leka.
 
Den var jäkligt snygg, Men känns inte värt att byta upp sig med tanke på att det inte skiljer allt för mycket på modellerna. Har dessutom en -08...
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top