Vilken sporthoj?

Spectral

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
Yamaha Fz6, Honda XR600
Ska ta körkort nästa sommar och tänkte köpa hoj innan dess. Letar efter en sporthoj, typ gsxr 1000, r1 eller liknande. Priset tänkte jag runt 50-70k. Är alla hojar lika bra eller finns det några fördelar/nackdelar med vissa? Ge gärna någe tips på bra hojar!

Vill du spara någon turing

kan du ju köpa en hoj som går att köra upp på, o då är väl inga av de du föreslår så bra...jämför vändradien med något mera upprätt o offroadaktigt...

Det är segt att sälja sporthoj så mitt råd att köpa något som är lättsålt.

Suzuki GSXr1000 (07:an hade lite problem med fjädringen) CBR1000rr 06 (då nödvändiga förändringarna kom) nya fireblade 2008 är säkert kanon men knappast under 70K framåt är anses väl gångbara.
R1 04-05 samma hoj 06 mindre förändringar, R1 07 helt ny modell.
Alla riskokare är ungefär detsamma med R4 och massa effekt.

Skulle skulle vara jag försöka hitta en R1 07 då nya modellen kommit och automatiskt sjunker di gamle i pris.

Last edited:
Det är segt att sälja sporthoj så mitt råd att köpa något som är lättsålt.

Suzuki GSXr1000 (07:an hade lite problem med fjädringen) CBR1000rr 06 (då nödvändiga förändringarna kom) nya fireblade är kanon men knappast under 70K framåt är anses väl gångbara.
R1 04-05 samma hoj 06 mindre förändringar, R1 07 helt ny modell.
Alla riskokare är ungefär detsamma med R4 och massa effekt.

Skulle jag vara dig skulle jag försöka hitta en R1 07 då nya modellen kommit och automatiskt sjunker di gamle i pris.

Ett geni:dummer ... köp en du inte har pengar till, sälj den och köp en du har råd med, :hehe

R1 04-05 borde man ju kunna hitta för runt 70 000

Hade en 05 innan, kanon hoj !

Min gick som en klocka så länge jag hade den.

Kom det många förändringar på r1 -04? Tycker den ser helt annorlunda ut än -03. Bör man köpa på våren när nya modellerna kommit ut eller är det kanske bättre nu på hösten?

Ett geni:dummer ... köp en du inte har pengar till, sälj den och köp en du har råd med, :hehe

Vad svamlar du om lille pojk :va

Kom det många förändringar på r1 -04? Tycker den ser helt annorlunda ut än -03. Bör man köpa på våren när nya modellerna kommit ut eller är det kanske bättre nu på hösten?

Använd http://www.sporthoj.com/wiki/

Personligen tror jag inte årstiden är så avgörande.Det gäller bara hitta rätt säljare. En del överväderar sina hoja å de grövsta tycker jag.
Under 60K borde du kunna hítta en 04:a.
Klart bra hoj och dessutom snygg en´många. Hade en själv.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back