Mr.Vain - 15 år

Vilken Mr.Vain är bäst?


  • Antal röstningar
    0
Har så jäkla svårt att bestämma mig så här in för premiären av Stora Eurotråden och 15-årsjubileumet av Mr.Vain vilken av Mr.Vain-versionerna som är bäst. Originalet har ju alltid fördelen av att varit först, det kan man ju inte komma ifrån. Otaliga versioner har ju gjorts av detta mästerverk men om vi håller oss till originalet och uppföljaren från 10-års firandet samt den som kommit nu så borde det vara lättare att avgöra.

Eller, lätt och lätt, det är en omöjlig uppgift att bestämma egentligen men det är intressant ur ett djupare perspektiv. Alla har sin charm. Bäst var kanske varianterna på cd-singeln från 1993, då röstar jag nog på "Mr.Rave". Vilket jävla turkigt dunk. :yoparty

[YOUTUBE-ID]cvgUdrzGNys[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]56qd5xHQdtI[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]-51ct1vWzmU[/YOUTUBE-ID]

den sista funkar inte för mig

Sorry, ordnat det nu.
Den är egentligen en given ringsignal hör jag nu.
 
Last edited:
Den nyaste blir lätt tröttande, dessutom har den noll och inget Euro-sound.
Kopian, om man får kalla den så känns taffligt rippad.
Ne, orginal is the shite.
 
Det får nog bli originalet ändå, mest för att det ger en del flashbacks från svettiga discogolv på nationerna under studenttiden. Ja, jäklar... :yoparty
 
Gammal discomusik äger :yoparty

[YOUTUBE-ID]1K7fL5s_1ac[/YOUTUBE-ID]

Men för att svara på din fråga: Lätt orginalet!
 
Last edited:
Orginalet är nåt speciellt men jag röstar på Recallversionen...tycker det e mer tryck i den.

EDIT:...nej fan jag ändrar mej till orginalet ändå...hehe
 
Orginalet utan tvekan. Hmm nostalgi nästan, hur många gånger har man tex inte stått å klämt på en överförfriskad bimbo till den här. :)
 
Last edited:
*EDIT för tredje gången..* Doug Laurent's recall mix får min röst över bästa Mr Vain släppet!
 
Last edited:
Originalet är lika bra som bagarn var -93. Bäst med andra ord!

Jag har lyssnat på en sunkig laptop-högtalare så mitt beslut kanske baseras på oriktiga fakta då avsaknaden av bas kan påverka testresultatet.
Recall-versionen var apgrym 1,02 - 1,09 resp 2,17 - 2.45.....enformigt....me like :tummenupp

Satan i gatan vad mycket bra skit de spelade i början/mitten av 90-talet.

Rhytm is a Dancer.

Fet kandidat :tummenupp
 
Last edited:
Rangordning:
1. Originalet.
2. Versionen från -03.
3. Dyngan från -08.

Versionen från 2008 låter ju bara som en taskig midi-version av originalet som är en aning ommixad och att någon har lagt på lite dynga. Till och med Basshunter är vassare än så:
[YOUTUBE-ID]zt8IPq8H-Bg[/YOUTUBE-ID]
 
Tycker nog att du har missat att ta med den här versionen.

[YOUTUBE-ID]5YBa5kGH3cg[/YOUTUBE-ID]

Edit: förutom denna då så är helt klart orginalet bäst.
 
Ni firar väl 20-årsjubiléet?

Fortfarande har inget musikstycke lyckats överträffa detta mästerverk.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top