Det finns tydliga kulturella skillnader mellan olika befolkningsgrupper kopplat till deras ursprung.
Som;
Dödsstraff, gärna med hjälp av stenar eller annat segdraget.
Stympning av kön och andra delar, för att "religionen" så kräva.
Månggifte.
Deras egna (ned)värderingar av kvinnor, djur, oliktänkande.
Att avfyra sin privata AK47:a i luften vid tillställningar som bröllop, födelsedagar,
grillkväll eller soluppgång.
Ha djuret avlivat utan bedövning genom förblödning, ståendes i ett visst väderstreck.
Hrm, ja ni fattar, det finns mängder av saker som gör att det blir, missförstå mig rätt, "jävligt svårt" att co-operera i det vardagliga livet i vårt avlånga land.
För Ali al Fatwah är det fullständigt normalt att spöa skiten ur kärringen när soppan inte var tillräckligt kryddad. Han hamnar i registret och upplever svensken som en jävla fjolla. Konflikter är ett faktum.
Frihet under ansvar, javisst. Men vissa GRUNDLÄGGANDE saker i olika kulturer är inte förenligt med den nordiska. Således blir det i de fallen, mest skit. Och
BRÅ:s "statistik" växer, självfallet.
Det finns på inget sätt något som helst sätt att komma runt detta, i vårt fria samhälle. Så kommer det förbli tills dess grundlagen ändras. Rätt eller fel.
Men frågan kvarstår VARFÖR kallar du det ett problem område?
För min del tycker jag det är jEtTedUmMt att man ska behöva bevaka utryckningsfordon. Det ser iaf jag som ett problem. Framförallt med tanke på de begränsade resurser vårt rättsväsende har.
Se till att ta hand om och integrera alla invandrare som redan är här, om vi lyckas med det så tror och hoppas jag att vi blir av med en hel del problem från båda sidor.
Integrera, integrera... Måste vara ett modeord, ungefär som "process".
Hrm, som det heter man kan leda en häst till vattnet men...
Om det däremot är ett förbannat krav för ditt uppehälle, blir saken säkert en annan. Det grundläggande är språkutbildning. Om vi alla verkligen förstår varann är det klart mindre risk för handgemäng (a.k.a "Världsspråket")