MC-gäng på frammarsch

De spelar på pizzeriainvigningar i mellansverige hela hösten:D

Men du vet var jag menar, Björn Wallde, kungamålare eller andra kan du möta på en Soifiafest. Läs historiedelen på deras hemsida om du mot förmodan inte känner till dom. :D Det är ju en genuin klubb som stått emot alla döskallar och machodynga tycker jag. Det syns inga pizzeriainvigningar här tyvärr, mest etablerade musik- och teaterscener:
http://www.dagvag.se/2008/

Men om de spelar på pizzerior,pubbar så skulle jag förstås tycka att det vore ballt, det är ju där de flesta band börjat. :yoparty

http://www.sofiahogs.se/sofia/Images/boning.jpg

Say what? Skulle man möte honom så skulle man köra i diket. :P

Böning har jag sett på vägarna flera ggr. Fast bara med nyckelpigehojen, inte i det den där klädseln! :D Hans hoj har sett likadan ut i evigheter. :D

Last edited:
Bettskena skrev:

http://www.abate.se

"Kriterier för ABATE Sverige

ABATE skall kämpa för rätten att: - Köra mc - Bygga mc - Vara medlem av en mc-klubb - Inneha och vistas i ett klubbhus - Gå på fester och mc-evenemang utan att bli trakasserad och förföljd. - Få välja den livsstil var och en önskar.

ABATE skall kämpa mot: - Olagliga kroppsvisiteringar, registreringar och legitimations kontroller. - Olaglig rums och telefonavlyssning. - All form av trakassering av hojåkare, deras vänner eller anhöriga.

Målsättning för ABATE Sverige

Att bli så många och därigenom så respekterade, att all form av trakassering och förföljelse av hoj- åkare och deras vänner och anhöriga, upphör."

ABATE skall kämpa för rätten att: - Köra mc - Bygga mc - Vara medlem av en mc-klubb - Inneha och vistas i ett klubbhus - Gå på fester och mc-evenemang utan att bli trakasserad och förföljd. - Få välja den livsstil var och en önskar.

ABATE skall kämpa mot: - Olagliga kroppsvisiteringar, registreringar och legitimations kontroller. - Olaglig rums och telefonavlyssning. - All form av trakassering av hojåkare, deras vänner eller anhöriga.

Att bli så många och därigenom så respekterade, att all form av trakassering och förföljelse av hoj- åkare och deras vänner och anhöriga, upphör."

Jaaa...stackars, stackars, stackars yrkeskriminella som inte får lov att vara i fred av samhället. Så bra att de förenar sig i en intresseorganisation. Psssss.

Sofia Hogs verkar vara en helskön klubb som inte gillar att gå på led i uniform och som inte svalt den amerikanska flock- och stenåldersmentaliteten. Det är för övrigt märkligt att en så kollektivistisk företeelse uppstår i USA.

Hade bikerkulturen verkligen handlat om frihet och oberoende så hade jag applåderat den. Visst, lev utanför samhället, betala ingen skatt, flytta ut på landet och lev i självförsörjande jordbrukskollektiv. Men det är ju inte det som bikerkulturen handlar om. Det handlar om lata och giriga parasiter som lever på bidrag och som stjäl, hotar och med våld tilltvingar sig andra, mera produktiva, människors egendom.

Det som filmen Easy Rider står för värdemässigt är klassisk liberalism. Det som den organiserade kriminaliteten står för är kommunism, fast med proletariatets diktatur utbytt mot olika gäng. Du producerar och vi konfiskerar med våld.

Det finns en relaterad tråd om detta i Göteborgsforumet där det i slutet av tråden diskuteras huruvida det är försvarbart att delta i välgörenhetsjippon anordnade av kriminella gäng: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187111&page=4

vad folk inte fattar e ju att det finns massa regler som medlemmar ska hålla sig till= de måste sköta sig...

sen på ställen där de etablerat klubbar så blir det oftast lugnare då pundarpack mm håller sig borta för att inte hamna i trubbel med gängen..

känner man nån i gänget så kommer ALLA fram och tar i hand och presenterar sig.. inte alla som gör det numera..:va

man e ju hellre vän än ovän me dem.. även om man inte behöver vara medlem i klubben..

Visst är det så! vi har en på gymmet som är med i bandidos, dom få gånger man har varit med han till klubben så har man alltid blivit väl bemött, med massa gratis öl :tummenupp

Sofia är sköna, jag bodde inte långt från deras klubbhus i sollentuna när jag var liten.

Jag var ca 14 och körde chopperstukad Cresent compact med moppegänget när Sofia hade klubbfest, vi åkte dit med mopparna och försökte komma in (doh)...
Vi blev glatt mottagna och raskt hemskickade med en dunk i ryggen so "rätta takter grabbar, kom igen om 5 år när ni och hojarna växt upp"

Känner numera en president i en klubb (ej hangaround till någon av de stora mig veterligt) här på södersidan, kanonkille som jag skulle lita på i alla väder. Dock lever jag i lycklig okunnighet kring vilken sida av lagen övriga medlemmar rör sig. Klart är att p-olis anser klubben värd att markera i alla fall.
/Danne

Om man är medlem i ex. HA eller Bandidos vad är ens skyldigheter till klubben? har en bekant som är med i HA och en som är med i Bandidos men aldrig varit den som ställer för myket personliga frågor till mina bekanta så jag frågar här.

OT:

Bara jag som tänker på Hassan - MC klubben Fredrik Lindström ringer till Sofia Hogs och spelar tönt som vill bli medlem med sin 125:a :)

Om man är medlem i ex. HA eller Bandidos vad är ens skyldigheter till klubben? har en bekant som är med i HA och en som är med i Bandidos men aldrig varit den som ställer för myket personliga frågor till mina bekanta så jag frågar här.

Köp boken svensk maffia...eller om du vill vara outlaw så kan du ladda ner den på piratebay. Där finns ganska mycket info om olika gäng.

okej tack för tipset :)
men måste man läsa en hel bok för att få lite punkter vad som krävs av en ifall man ska vara med i nån av dessa klubbar?

vad står abate för? eller?

okej tack för tipset :)
men måste man läsa en hel bok för att få lite punkter vad som krävs av en ifall man ska vara med i nån av dessa klubbar?

Du skall alltid ställa upp på klubben, vad de än kräver av dig så skall du leverera. Allt från mord till langa knark, själva mcåkandet är väl lite av underordnad betydelse.

dom flesta nya nya medlemmar i Bandidos har ju aldrig suttit på en hoj....

vad står abate för? eller?

Citerat från hemsidan

ABATE Sverige

ABATE " A Brotherhood Against Totalitarian Enactments" är en inflytelserik internationell organisation som är en fristående och opolitiskt bunden med avdelningar i Europa, Canada och självklart USA där den stiftades 1972, för att bl.a. bekämpa hjälmlagen.

Citerat från hemsidan

ABATE Sverige

ABATE " A Brotherhood Against Totalitarian Enactments" är en inflytelserik internationell organisation som är en fristående och opolitiskt bunden med avdelningar i Europa, Canada och självklart USA där den stiftades 1972, för att bl.a. bekämpa hjälmlagen.

tack!

Du skall alltid ställa upp på klubben, vad de än kräver av dig så skall du leverera. Allt från mord till langa knark, själva mcåkandet är väl lite av underordnad betydelse.

Rekommenderar också boken "Svensk Maffia". Riktigt spännande och förmodligen det mest indepth som skrivits om bla HA och Bandidos i Sverige eftersom man lyckats få såväl fd medlemmar och polisinfiltratörer att vara med.

En intressant detalj ang just de strikta reglerna är att det verkar ganska godtyckligt bitvis. I takt med att organisationerna växte så bildades det grupperingar som framförallt var intresserade av att berika sig själv inom ramen för medlemsskapet. Framförallt Bandidos fick bla sänka sina hårda inträdeskrav (i stort sett en blåkopia av HA´s regler) för att kunna växa ikapp HA. 5 år tidigare hade HA åkt land och rike runt och skrämt skiten ur ett antal klubbar (hoj och raggare) så när Bandidos knackade på så var det redan "utmätt och klart" liksom...

Kan vara en av förklaringarna till att Bandidos i realiteten har rätt lite med mc att göra, vilket säkert en del medlemmar beklagar...tror det är 10% som har mc-kort och än färre som äger en hoj. Men imagen är ju tacksam...

Visst är det så! vi har en på gymmet som är med i bandidos, dom få gånger man har varit med han till klubben så har man alltid blivit väl bemött, med massa gratis öl :tummenupp

helt klart trevliga killar..:tummenupp :tummenupp

du ska nog STÄLLA upp..:tummenupp medlemmar som inte drar sitt strå till stacken får väl helt enkelt inte vara med...

sen beror det nog på vilken rang du har där... support , prospect mm.. ju högre desto mera ansvar..

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!