min hoj "pluddrar"

jojje77

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
kawasaki gpx 750 r
hej
jag har en kawasaki gpx 750r
när jag köpte den så satt orginal avgas på och jag fick ett laser helsysytem med, killen jag köpte den av sade att han bytat till orginal för att den lät för mycket, bara bytat och inte gjort något annat så nu efter bes så tänkte jag att jag skulle byta tillbaka, men nu går hojen som en skit, den går jättebra på tomgång,startar lätt men när jag skall köra så bara pluddrar den och har ingen ork.
tacksam för hjälp
/Jörgen

Låter inte som avgassystemets fel! Men nytt system kan ge lättare luftflöde och större luftintag och då behövs mer bensin för att hojen inte skall värmenypa eller gå konstigt!
Men min tanke blir att den drar tjuvluft och därför går bra på tomgång och skit på högre varv! Prova att byta tillbaka och se hur den går då!
går hojen bra med de gammla avgassystemet så är det troligen dax att öka bränsletillförseln! Kolla om tänstiften är blöta eller torra!!
Lycka till!:tummenupp PS: Fråga (Skrotnisse) Sök på Medlemmar!!

Last edited:
nu har jag bytat tillbaka till orginal avgas och nu går hojen dåligt med det med. har provat kolla efter tjuvluft, drar ingen vad jag kan märka, någon som har nått bra förslag?

kolla soppapumpen!
min zxr750 gick skit också... visade sig vara glappkontakt!:mad:

//Robin

kolla soppapumpen!
min zxr750 gick skit också... visade sig vara glappkontakt!:mad:

//Robin

Bränslepump?:va Är det inte självfall på bränslet till förgasarna? Däremot hade min bränsleslang kommit i kläm på min zxr 750 när den började pluddra.

nu har jag bytat tillbaka till orginal avgas och nu går hojen dåligt med det med. har provat kolla efter tjuvluft, drar ingen vad jag kan märka, någon som har nått bra förslag?

Skriv gärna vad felet var när du kommit tillrätta med problemet. Nyfiken!

Last edited:
Förlåt om jag ställer dum motfråga, men har du kollat soppakranen:confused:
"Reserven" kan ge liknande symptom. Går finfint på tomgång, köra går inte alls till nån reda... :gnissla

Bränslepump?:va Är det inte självfall på bränslet till förgasarna? Däremot hade min bränsleslang kommit i kläm på min zxr 750 när den började pluddra.

Skriv gärna vad felet var när du kommit tillrätta med problemet. Nyfiken!

trodde jag också...men det visade sig vara fel!

Kika så att gummina mellan förgasarna och luftburken ser ok ut och tätar som de ska. De där gummina har en tendens o bli stenhårda och glida lite snett så den tar tjuvluft.

Liten OT undring Pluddrar eller bluddrar en motor? vad säger man? Beror det var man bor i landet lr?

Som någon sa, jag skulle kalla det att han bluddrar :) .

Min ZX7R 97 tålde inte den slipon jag fick med när jag köpte hoj så den bluddrade fast det var mest på tomgång och låga varv, men med hjälp av en hemmagjorde DB-killer så gick den bättre.
Alltså den slutsats jag drog var att det blev fel motstånd i avgaset, och då får man lov att bestycka om förgasarna för att komma till rätta med problemet.
Men du har ju inte samma symton så då tar du och köper en burk startgas och duschar runt förgasarna och dess packningar,,,,,, om motorn ökar i varv så har du ett läckage på nån packning eller så.

Annars:
Dränera förgasarna
Byt tändstift och luftfilter
Ta bort och kolla tändstiften,,, alla ska vara lite mörkbruna beroende på din körstill, obs alla ska ha samma färg.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...