frågor om Billig 250cc motard.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
hejsan.

funderar på att skaffa mig en billig lifan motard.

http://www.blocket.se/vi/17947880.htm?ca=4_s

jag tänker pendla med den å samt åka runt lite allmänt bara.
så nu undrar jag om det är någon som har en sådan hojj? å kan skriva lite om hur den är osv?

tycker själv att den verkar rätt snygg å billig. har haft flera 250cc 2-t å förstår självklart att det inte är ens i närheten samma drag och kvalite men ändå....

tack i förhand
 
hade skrivit fel det är en loncin motard.

ingen som sett dom irl? eller provkört?


borde ju fungera bra som frakta arslet hojj, eftersom den antagligen inte sluka soppa..
 
funkar säkert. har själv en kina quad men skulle aldrig använda den för pendling. tråkigt jobbigt o osäkert.

har andra fordon för det. vill du ha det billigt o stabilt så kanske kika på nån fräsch beggad cb250/400. billiga i inköp o håller bra mycket bättre än kina grejer. :)
 
ok, nä vill inte ha nån gamm grej isåfall ha jag hellre bil:P

men den borde ju funka att köra sträckor på 2 mil?? å de borde ju ändå gå att leka lite med den...

men skulle va kul å höra om de va nån som har sett den irl!
 
ok, nä vill inte ha nån gamm grej isåfall ha jag hellre bil:P

men den borde ju funka att köra sträckor på 2 mil?? å de borde ju ändå gå att leka lite med den...

men skulle va kul å höra om de va nån som har sett den irl!

åka lite stoppies säkert men bakhjulet får du nog kämpa för.
min kina quad skulle jag få fixa nåt fel minst en ggr veckan om jag skulle pendla 2 mil till jobbet.. det är oftast smågrejer men ändock fix.
så se det bara inte som enda fordon för då får du åka buss lite då o då. :D

fast självklart, ibland funkar dom ofta och bra. är den ny får du räkna med småfix i början som lager o annat.



men i övrigt, dom ser ganska cool ut :tummenupp
 
Last edited:
okej, ja kan tänka mig att lager osv klatrar ofta, men motorn borde väll vara driftsäker? Tanken att man kan åka billigt å ändå ligga i 90km/h frestar rätt så mycket:P å ändå kostar den bara 15papp.

synd att helsingborg e långt hemifrån annars hade man ju kunnat kika på den!
 
okej, ja kan tänka mig att lager osv klatrar ofta, men motorn borde väll vara driftsäker? Tanken att man kan åka billigt å ändå ligga i 90km/h frestar rätt så mycket:P å ändå kostar den bara 15papp.

synd att helsingborg e långt hemifrån annars hade man ju kunnat kika på den!

va inte säker på att den enns gör 90 i standard utfrande.
 
va inte säker på att den enns gör 90 i standard utfrande.

ska inte va nå problem eft moddningar iaf
min 200 quad gör enligt mätarn 85 ungefär.
den går o dreva upp mer. sen bör man byta ljuddämpare o bestycka upp. sen kan man nog räkna med en ca 100 o ev mer.
 
Just en Loncin av den modell du skriver om har jag inte kört, däremot en annan 250 kines-offroad jag inte minns namnet på.
Under tiden jag körde den var problemen bara att bränslekranen läckte, vilket var lätt fixat. Dessutom var frambromsen väldigt trög, det var hela handen som gällde vid stopp.
Motormässigt var det inga problem, den rörde på sej och toppade förmodligen runt 120. Lättstartad och lättkörd.
 
ska inte va nå problem eft moddningar iaf
min 200 quad gör enligt mätarn 85 ungefär.
den går o dreva upp mer. sen bör man byta ljuddämpare o bestycka upp. sen kan man nog räkna med en ca 100 o ev mer.

jo de e jag med på men i standard utförande går den nog inte så fort.
min quad gjorde 55 somn standard nu gör den 100 som max, men det kan man ju inte hålla länge för då varvar den ju sönder.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top