Hd åkare

Haha, sicken rebell, inte undra på att dem är för tuffa för att vinka till andra hojåkare. :D Om det hade vart jag som gett den tomma polisbilen fingret hade jag skitit på mig direCkt av spänning:yoparty
 
Haha, sicken rebell, inte undra på att dem är för tuffa för att vinka till andra hojåkare. :D

När jag och farsan är ute och åker på våra blyslädar så får man ALDRIG en vink av någon sporthojare. Men andra customåkare vinkar så de nästan ramlar av hojen. :D
 
När jag och farsan är ute och åker på våra blyslädar så får man ALDRIG en vink av någon sporthojare. Men andra customåkare vinkar så de nästan ramlar av hojen. :D

95% av alla kromslädar jag möter hälsar inte men alla touring och Sh gör det!

Iof så förstod inte min farbror hur man kunde få ner knät i backen i en kurva då han inte ens skrapade sina fotPLATTOR :rolleyes:

Han är en van mc åkare men kommer man inte ner mer än så kanske man inte ska släppa en hand...
 
95% av alla kromslädar jag möter hälsar inte men alla touring och Sh gör det!

Iof så förstod inte min farbror hur man kunde få ner knät i backen i en kurva då han inte ens skrapade sina fotPLATTOR :rolleyes:

Han är en van mc åkare men kommer man inte ner mer än så kanske man inte ska släppa en hand...

Jag tycker att HD-åkare hälsar lika bra eller dåligt på mig som plastraketerna.

Sämst på att besvara hälsningar tycker jag är sk konceptknuttar. De har köpt en hoj (inte sällan glidare, men det kan också vara en Ducce-Monster plus en Lucky Strike-jacka att glida runt i stan med) plus en massa MC-attribut de vill bli sedda i. Detta är också huvudanledningen till hojköpet, att hojen skulle skänka dom en image de vill bli förknippade med.

Såna människor är ju ofta helt ointresserade av själva hojkörningen som sådan eller att delta i motorcykelcommunityt. Det är inte ens säkert att de reflekterar över att de just mötte en annan hoj eller att denne vinkade. De har nollkoll helt enkelt.
 
Jag brukade hälsa på customhojar men eftersom dom bara 20% av gångerna hälsar tillbaka har jag slutat med det.
 
Jag tycker att HD-åkare hälsar lika bra eller dåligt på mig som plastraketerna.

Kanske för du kör HD/"Glidare":tungan själv...

Själv hälsar jag till samtliga MC-förare, även större fyrhjulingar och farbror blå på hoj. Dem som burkar vara dåliga på att motsvara min glada näve är just dem på HD/glidare. Visst, en och en annan sporthojsförare som kör lite för fort som inte kan lägga ut den möter man också - men överlag så hälsas det mycket flitigt.
Gött tycker jag!:tummenupp
 
På MT-01:an hälsar faktiskt de flesta... Kanske beror det på att den är något mellanting mellan glidare och sporthoj? Däremot är det väldigt få som hejar när jag skramlar runt på DR500:an. Kan bero på att den ser ut som en moped och går saktare än de flesta mopederna häromkring :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top