High Quality på You Tube??

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Va f-n...! Har de sopat bort HQ valet på Y-tuben?
Tillfällig bugg?
Då blev det genast intressant med en up-load server igen!

Hur gör alla ni andra?

High quality är kvar, men det tar ett ännu längre tag för att den ska läggas in som "high quality" på youtube.

Dvs efter ditt filmklipp processats klart så tar det ännu någon halvtimme/timme innan high quality kommer upp beroende på hur mycke belastning det är på servrarna

High quality är kvar, men det tar ett ännu längre tag för att den ska läggas in som "high quality" på youtube.
Dvs efter ditt filmklipp processats klart så tar det ännu någon halvtimme/timme innan high quality kommer upp beroende på hur mycke belastning det är på servrarna

Njä... de filmer som tidigare HADE det valet redan, är gone... eller rättare sagt LÄNKEN är borta!

Lägger man till:
&fmt=6
på slutet av adressen så finns ju "materialet" kvar...!

Skulle tippa på att sporthoj.com är för stort nu för tiden för att en gratis-server skall sättas upp. Bandbredd kostar hur man än vrider och vänder på det...

Lysande exempel - länken är... GONE!!
Om du fortfarande ser länken är bilden cashad på din dator - tryck F5 o skåda verkligheten i detta nu :gnissla

Hoppas skiten kommer tillbaka - annars blir det Wiseguys' tips...

Nu har jag tryckt på F5 och länken är kvar

Nu har jag tryckt på high quality och filmen spelas upp i hög kvalité

Kan det inte ha å göra med om man är inloggad eller inte då?

Va f-n!!??
Länken är borta för mig... på alla filmer jag VET hade den...

Dessutom hittade jag denna topicen:
http://help.youtube.com/group/youtube-issues/browse_thread/thread/21798b1e58b23b45?hl=en_US#

...kanske bara vi sekunda Y-tube users som bara är inne någon gång i veckan som blivit av med länk-fan? :gnissla :huvet

EDIT:
Kan det ha med Webbläsarverre/operativ/inställningar att göra (har ej ändrat något sedan i förrgår när jag vet att det funkade!) :va

Last edited:
fan att man inte har sett detta tidigare, känner mig som en riktig idiot som suttit och kollat timtals på standard quality:huvet

edit: nu försvan länken för mig med :( de kanske har någon begränsning på hur mycket man kan kolla på HQ?

Last edited:
fan att man inte har sett detta tidigare, känner mig som en riktig idiot som suttit och kollat timtals på standard quality:huvet
edit: nu försvan länken för mig med :( de kanske har någon begränsning på hur mycket man kan kolla på HQ?

Appapp... de allra flesta filmer finns inte i HQ.
Se inlägg #3... lägg till &fmt=6 efter adressen och det blir HQ, även just nu, trots att länken verkar försvunnit för en del.

En av mina filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=2742nGgkcz0 (ej HQ o ingen HQ-länk längre)

Samma film med tillägget:
http://www.youtube.com/watch?v=2742nGgkcz0&fmt=6 (HQ)

Det går skitbra för mig att se på den i HQ iaf

Skellefte, Pajjala & Haparanda surfar över Finland alt. Baltländerna - då funkar det nog pga fördröjningen... :D

(Har släkt i Bureå, farsan uppväxt i Ursviken, så jag tar mig rätten att skämta med er Norrlänningar)

EDIT:
I koden finns ju länken kvar, men jag ser den faan inte:

<div id="watch-video-quality-setting">
<a id="watch-low-quality-link" href="#" class="hLink" onclick="changeVideoQuality(yt.VideoQualityConstants.LOW); urchinTracker('/Events/VideoWatch/QualityChangeToLow'); return false;">watch in standard quality</a>
<a id="watch-high-quality-link" href="#" class="hLink" onclick="changeVideoQuality(yt.VideoQualityConstants.HIGH); urchinTracker('/Events/VideoWatch/QualityChangeToHigh'); return false;">watch in high quality</a>
</div>

Last edited:
Skellefte, Pajjala & Haparanda surfar över Finland alt. Baltländerna - då funkar det nog pga fördröjningen... :D

(Har släkt i Bureå, farsan uppväxt i Ursviken, så jag tar mig rätten att skämta med er Norrlänningar)

Just de ja..jag kom just på att jag är född och uppvuxen i lapphåla ( skelet ) men hade vett nog att flytta..:D

Åter till topic..ngn som får skiten att funka av oss i söder då ?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back