MC-parkering, trottoar?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Har av en bekant hört att det till fastigketer (hureshus / BRF m.m.) hör ett område på ca: 0,5 m utanför själva huskroppen som ingår i fastigheten. Alltså att denna yta ägs av fastighetsägaren. Detta skulle innebära att det går att parkera sin MC intill väggen utan att riskera p-bot.

Någon som kan bekräfta detta eller har synpunkter i övrigt???
:hjälm

En fastighetsgräns kan gå direkt vid grundmuren också så det din kompis säger stämmer inte. Detta gäller i synnerhet i innerstan.

Ring till GFK och kolla om du får hyra mark av dem :D

Kan vi inte samla allt som rör MC-parkering i EN tråd så blir det lite lättare att hitta? Finns idag otaliga trådar i ämnet. En startades tex igår. och den ligger fortfarande på "topplistan"

Tycker själv att hänsyn bör tas till synskadade/blinda människor när man parkerar, vilket gör att trottoarparkering utesluts av mig i alla fall.

Trottoarparkering kan man inte ha för då "ska alla" göra det.. lol

sen har vi lapplisorna som tolkar allt som de känner för tillfället..:va

Last edited:
Tycker själv att hänsyn bör tas till synskadade/blinda människor när man parkerar, vilket gör att trottoarparkering utesluts av mig i alla fall.

Men dom borde inte köra hoj heller tycker jag :tungan

Men jag vet iaf en kompis som ställer sig på gräsmattan för att det tillhör är inte lapplisornas ansvar. Utan något annat. Och om dom vill att du inte ska stå där så måste dom kontakta något annat osv osv. Han har iaf sluppit undan.

Last edited:
mjaa frågan är om det är 'lösa korsord' de är ute efter, kanske mer att skriva av sig bara...

I så fall är rätt många blinda här på SH.
För du har väl aldrig sett följande bland inläggen......."ville bara skriva av mig lite"

MC parkering

I vårat bostadsområde tröttnade hyresvärden på att vi parkerade våra hojar lite var som helst så de fixade en speciell mc parkering där vi står gratis.

Köp min bil!

fan va segt! Kan ni få parkeringsböter på hojen menar ni!? :huvet

Här i underbara Kalmar så har lapplisorna ingen befogenhet till detta iaf. Men det är kanske olika ifrån kommun till kommun?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage