Hur är nya KTM 530?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Letar ny vinterhoj och är nyfiken på nya KTM...
Hur är de mot 525, både att köra och hållbarhet. Hur är serviceintervallerna och när ska man renovera?
 
Är det ingen som vill ge lite synpunkter på hur den är och mot 525?
 
Är det ingen som vill ge lite synpunkter på hur den är och mot 525?

Jag har aldrig kört 525:an men kört wr 426/450.
530:an är en buse en riktig hårding i allt jfr med de jag kört tidigare.

Det sägs att den nya XC4 motorn i 530 är mer körbar (mellanregister) har ungefär samma toppeffekt som 525 .

Jag tycker det är en sanslöst kul maskin 120 kg och 50 hästar och ljudet är ett kapitel för sig.

Alldeles för mycket effekt för endurospåret :D Sannolikt är en 250 eller 400 bättre.Många har klagat på att fjädringen (samma chassie på alla exc modeller)är för hård för svensk brottar enduro.


Man kan inte få allt men vill du ha en riktigt ball enduro hoj som är askul att köra och passar även fint även på grusvägen.
Är typad för 11kw och 1690 kr helförsäkring/år är ju inte fel heller.

T o m kossorna tycker om den :tungan
 

Bifogat

  • ko hage.jpg
    ko hage.jpg
    222.5 KB · Visningar: 103
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top