Skillnader CBR 929 2000 v 2001?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är det några faktiska skillnader eller var samtliga modifikationer kosmetiska?

Edit: ser att vissa detaljer ändrades med PGM-FI:n.. Någon som vet mer?

Last edited:
De är identiska maskinellt och utrustningen är exakt lika. Det enda som skiljer är färgsättningen, ändringen i pgm-fi kom på 954 då insprutningen inte blir lika känslig för av/på slag. På 929 går det att justera ner ryckningarna genom att ta bort spelet i gashandtaget och sen rulla på/av gasen med lite känsla. Kör min 929-01 helt utan ryckningar.
För övrigt råkar jag ha min till salu om du är intresserad?? gått 1500 mil och är riktigt fräsch...

Tack för infon.

Hade varit, men ska iväg och kika på en i dagarna.

De är identiska maskinellt och utrustningen är exakt lika. Det enda som skiljer är färgsättningen, ändringen i pgm-fi kom på 954 då insprutningen inte blir lika känslig för av/på slag. QUOTE]

Är du 100% säker på det, jag har alltid trott att man försökte åtgärdade det känsliga insprutet på -01 så att det blev något bättre än det var på -00, (bättre men inte bra).

Yepp ingen skillnad förutom färger och insprutning.

Jag ägde en 929-00:a och led inte av att den var ryckig eller hackig, oftast vet man var den är lite känslig och lär sig smyga förbi eventuella ryck. Jag ser inte det som ett problem, möjligen att dom förfinade den men på just min hoj var det absolut inget jag led av.

9.jpg

:tummenupp

tycker mig känna igen den hojen..:va

Gör du säkert. Köpte den av en SH:are.

Grattinerar! Första intrycket då?

Har knappt hunnit köra något. Lät en polare som var med som är duktig på Honda köra hem den, han var lyrisk. Det lilla jag har hunnit, så är det väl ungefär underbar låda, bra tryck men man känner av den kring 7000 varv. Bromsarna.. Jesus. Stålomspunna bromsslangar - är helt fucking jävla outstanding. :näsblod

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage