Allmänt fälgstrul på XR600

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Jag har en massa problem med fälgarna på XR'en, i framhjulet är 3 ekrar lösa, och dom går inte att dra fast mer, nippeln har helt enkelt rostat fast/sönder, och bakhjulet lider av samma sjukdom, och har dessutom fått sig en ganska fet bubbla i fälgen, så nu måste jag åtgärda detta, och funderar då på att ekra på sjuttontummare på en gång, men jag har ingen aning om vilka fälgbanor som lämpar sig för detta, och vad dessa kan kosta, och var man kan hitta dem.

Är det någon som kan hjälpa mig mitt i all misär? :( Känns som att hojen kommer rasa ihop till en hög metallskrot snart, allt skiter sig verkligen :(

Det går ju att kapa bort sönderrostade ekrar och ersätta de med ej sönderrostade ekrar och ny mutter... Billigast.

Vill du låta ekra om kan jag rekommendera http://www.central-wheel.co.uk/cwc/wbuilding.html för jobbet. En firma som jobbat med ekring i över 100 år :yoparty

De ekrade om några hjul åt mig i våras och resultatet var perfekt, raka centrerade enligt anvisningar. De har fälgbanor i de flesta dimensioner och tillverkar ekrar som passar.
Vänta dock inte till mars/april med att lämna in naven och tro att du ska få dem 2 veckor senare, lämna in dem i oktober/november så går det fort.

Det går ju att kapa bort sönderrostade ekrar och ersätta de med ej sönderrostade ekrar och ny mutter... Billigast.

Vill du låta ekra om kan jag rekommendera http://www.central-wheel.co.uk/cwc/wbuilding.html för jobbet. En firma som jobbat med ekring i över 100 år :yoparty

De ekrade om några hjul åt mig i våras och resultatet var perfekt, raka centrerade enligt anvisningar. De har fälgbanor i de flesta dimensioner och tillverkar ekrar som passar.
Vänta dock inte till mars/april med att lämna in naven och tro att du ska få dem 2 veckor senare, lämna in dem i oktober/november så går det fort.

Det känns ändå värt att ekra om helt, och lägga på nya fälgbanor, men jag lyckas inte bli kompis med deras prislista, jag fattar nada helt enkelt :/

Det känns ändå värt att ekra om helt, och lägga på nya fälgbanor, men jag lyckas inte bli kompis med deras prislista, jag fattar nada helt enkelt :/

Prova att ringa, de snackade engelska sist :D (utan för mycket konstig dialekt)

Fundera ut vad du vill ha, fälgbredd och diameter. Vill du ha rostfria ekrar som inte kommer rosta?
Ska fälgbanorna vara eloxerade i gult eller rött om det finns?

Men på ett ungefär 200 pund per hjul med ny fälgbana och rostfria ekrar. De har däck också...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D