Köpa 954, -02 eller -03?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Är inne på en 954 nu till hösten.

Fattar SJÄLVKLART att 2003 års modell är bättre än 2002, men jag menar om det är värt o lägga typ 10 000 extra för att få 03an, som kanske är utan eventuella barnsjukdomar?

Har kollat på 2 som skiljer sig ca 10k i pris,

http://www.blocket.se/vi/17394847.htm?ca=11_s -02
http://www.blocket.se/vi/17826806.htm?ca=11_s -03

Är 03an värd dom extra pengarna, (och milen :( ) ? :P

Adam

EDIT: Med "milen" menade jag egentligen att det var längre att åka för o kolla, om man bor i sthlm, men såg att det var drygt 1000 mil extra på mätarn också.. :tungan

Jag har en 02a som jag är väldigt nöjd med iaf :tummenupp

Smaksak vilken du väljer då dom ser lite olika ut i färgsättningen.

Hojarna du länkade till har ju dock gått onormalt lite per säsong om man börjar räkna lite...

Okej, ja det kanske är sant..

Tänkte mest på om det var något man skulle passa sig för / vara medveten om, om man köpte t.ex 02an?

Den där 02:an är lagd ordentligt. Grova lackskador på tanken, sidokåpan har fått en smäll, toppkåpan är spräckt. Säljaren drog sig väldigt fort ur det hela när jag pressade om hur det hade gått till.

Får du ner 2003:an till 50 är det ett klipp. Vill han inte kan du nog få loss den här http://www.blocket.se/vi/17909364.htm?ca=8_s för 50.

Den där 02:an är lagd ordentligt. Grova lackskador på tanken, sidokåpan har fått en smäll, toppkåpan är spräckt. Säljaren drog sig väldigt fort ur det hela när jag pressade om hur det hade gått till.

Får du ner 2003:an till 50 är det ett klipp. Vill han inte kan du nog få loss den här http://www.blocket.se/vi/17909364.htm?ca=8_s för 50.

Jaha, om man läste annonsen här på Sh så verkade det inte alls vara så farliga skador.. Jaja, då slappa man åka till örebro iaf..

Ja, fast dom vita 954 är ganska fula tycker jag, så blir det jobbigt att först åka till Kristianstad och sen till Umeå för o kolla hoj! :)

Men hur ska man göra om man vill köpa ngt långt bort egentligen?
Be om ljudklipp från motor? Foto på alla möjliga slitdelar? Pruta direkt på telefon o sätta in handpenning? O sen bara hämta den eller? :va

954 -02 och -03 är samm cyckel, enda som skiljer är färg/grafik och att på -03an kan du inte stänga av halvljuset.
Jag och två kompisar har 954or och har aldrig haft några problem, KÖP!

Jaha, om man läste annonsen här på Sh så verkade det inte alls vara så farliga skador.. Jaja, då slappa man åka till örebro iaf..

Ja, fast dom vita 954 är ganska fula tycker jag, så blir det jobbigt att först åka till Kristianstad och sen till Umeå för o kolla hoj! :)

Men hur ska man göra om man vill köpa ngt långt bort egentligen?
Be om ljudklipp från motor? Foto på alla möjliga slitdelar? Pruta direkt på telefon o sätta in handpenning? O sen bara hämta den eller? :va

Jaså? Där ser man. Jag gillar den vita, jag. Smaken är väl som baken. Min är perfekt, andras ofta fulla av skit. :tummenupp

Be om en beskrivning av hojen. Säger han att den är kanon i allt viktigt får man väl utgå från det. Är det några skavanker, be om bilder (har förresten bilder på 02:an, om du så önskar). Prutning/förhandling kan du göra i förväg, oftast åtminstone till viss del. Förklara att du kollar på flera objekt och att du inte har lust att åka fem miljoner mil för att på plats få reda på att prutmån saknades. Sen går det rätt fort både till Kristianstad och Umeå. Allt är relativt.

Jaså? Där ser man. Jag gillar den vita, jag. Smaken är väl som baken. Min är perfekt, andras ofta fulla av skit. :tummenupp

Be om en beskrivning av hojen. Säger han att den är kanon i allt viktigt får man väl utgå från det. Är det några skavanker, be om bilder (har förresten bilder på 02:an, om du så önskar). Prutning/förhandling kan du göra i förväg, oftast åtminstone till viss del. Förklara att du kollar på flera objekt och att du inte har lust att åka fem miljoner mil för att på plats få reda på att prutmån saknades. Sen går det rätt fort både till Kristianstad och Umeå. Allt är relativt.

Ja, när man hör det berättas så låter det ganska enkelt i det stora hela, man kanske t.o.m kan flyga dit och köra hem över en dag..

Man behöver ju också vara ganska säker på att hojen inte blir såld, om man nu får för sig att köra bil o släp typ 50 mil enkel resa.. Skulle ju vara ganska surt..

Ja, men vaffan.. Du får väl boka en tid. Förklara problemen som uppstår vid resandet och att han får stå för soppa om han gör sig av med den innan eller nå't. Det där är inget problem att lösa.

954an är en schysst cykel enligt mig. Är helnöjd dom 1300 milen som jag kört med min fram till idag. Min är nu också till salu om du är intresserad.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=20583

Verkar vara en hoj, men om du inte får den såld så ökar du priset ?
Brukar inte motorfordon sjunka i pris om de blir äldre ?

Vi leker med tanken att du inte får den såld nu och inte till våren heller, tänker du då höja priset ytterligare ? :rolleyes:

Motorfordon (MC mer än något) ökar i pris till våren och sjunker till hösten. Det kan inte vara nyheter?

Jag har kört 800mil på min 954-02 nu och har inte haft ett enda problem.
som sagt ingen skillnad på 02 och 03 förutom färg och det där med halvljuset.
lycka till i affärerna!

Verkar vara en hoj, men om du inte får den såld så ökar du priset ?
Brukar inte motorfordon sjunka i pris om de blir äldre ?

Vi leker med tanken att du inte får den såld nu och inte till våren heller, tänker du då höja priset ytterligare ? :rolleyes:

Prisskillnaden mellan hösten och våren skilljer sig ganska rejält,
De cyklar jag har sålt på våren har inte direkt varit svårsålda, trots ett visst överpris. Att sälja hoj efter sommaren är ju som att sälja en cab på vintern :tungan

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage