Motor slammer suzuki gsx 750 2003

JohanFalk

Spanare
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Suzuki sv1000s -05
tjena! jag har en gsx 750 naken med 4700 mil på mätaren, problemet är att den slamrar en del nu undrar jag om någon har någon erfarenhet av detta. Slammret minskar när motorn blivit varm så jag undrar om det är nåt med kam kedje spännaren eller liknande.. om någon vet vad ett kamkedje byte kostar ungefär kan ni vkriva det också! mvh J Falk

Slamrar det mer när du slår av gasen? Kan ju mycket väl vara spännaren som har gett upp, kostar 800kr att köpa en manuell har jag för mig.
En ny kamkedja har jag för mig kostar ca 1500 när jag handlade senast.

Slamrar det mer när du slår av gasen? Kan ju mycket väl vara spännaren som har gett upp, kostar 800kr att köpa en manuell har jag för mig.
En ny kamkedja har jag för mig kostar ca 1500 när jag handlade senast.

nja det är mest vid uppvarvning det hörs och på tomgång hörs det ju väldigt tydligt, på höga varv är det inte lika tydligt. hehe ja men så måste jag ju ha tag i någon som byter det också, är inte riktigt så haj på att meka ännu...

Jag har aldrig skruvat i en sån här motor, men sitter det inte en "släpa" innanför sträckaren som också behöver bytas ibland?

Jag har aldrig skruvat i en sån här motor, men sitter det inte en "släpa" innanför sträckaren som också behöver bytas ibland?
Jo, mycket riktigt sitter det två släpor i motorn, en på vardera sidan om kedjan, på utsidan av kedjan alltså. Men min erfarenhet är att dom håller mycket bättre än kamkedjesträckarna, som är rena smäcket. Min senaste orginalsträckare klarade knappt en säsong :huvet Och släpan såg fin ut, trots ca 3500 mil.

Kan även vara kopplingskorgen som är dålig.
Blir det någon skillnad om du håller in kopplingen?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D