Samåkning i Mora,Orsa??

Är oxå från Orsa, är uppväxt på Höglunda.
Flytta från Orsa -96 till Borlänge å sen ner hit till fjollträsk -00.
Håller me om att de verkar va rätt dött me hojar när man e där.

Haha me too... flytta ner till sthlm -95- .. Ja inte ser man många hojar..
Vi kanske ska göra en hemvändar vända å åka lite:tummenupp

hallo!!! boka in 13 sept e en lördag. åka till Falun på race dom som vill köra e bara att anmäla sig på plats,kan ta d senare. kul om vi blir ett gäng e lite folk från Mora som ska tävla men vi åker samlad trupp. givetvis så ska vi åka innan dess men vi väntar på lite sol va...:D kanske vi kan ta oss en matbit på rest när vi kommit hem även en öl lr 2:yoparty höres alla hojmuppar:tuttar

13e bokat :tummenupp
idag blir det fan en liten tur innan jobbet, passar på medans solen äntligen är framme :)

Jag är..
men jag jobbar ju hela jä-la dagen imorgon :mad:
men blir iaf att åka till å från jobbet :)

Lördag 30/8 blir det en hojtur om vädret e som d ska vara...:D Vi träffas på kajen i Mora kl.09.00 kan ta ett stop i orsa(macken) kl.09.30 om NI vill me:arsele ALLA får följa:tungan Vart vi ska e till Järvsö cykel o motor dom har öppet hus me bromsning:yoparty för endast 100 riksdaler. kaffe å kaka har dom säkert oxå...Kommer att stanna någonstans för att äta,annars blir JAG sur:gnissla sen forsätter vi till dala-järna för att kolla på "åkafortraktframrace". Sen hem, me andra ord en hel dag på mitt/ditt favvo fordon:tuttar hoppas vi blir ett gäng.:)

Lördag 30/8 blir det en hojtur om vädret e som d ska vara...:D Vi träffas på kajen i Mora kl.09.00 kan ta ett stop i orsa(macken) kl.09.30 om NI vill me:arsele ALLA får följa:tungan Vart vi ska e till Järvsö cykel o motor dom har öppet hus me bromsning:yoparty för endast 100 riksdaler. kaffe å kaka har dom säkert oxå...Kommer att stanna någonstans för att äta,annars blir JAG sur:gnissla sen forsätter vi till dala-järna för att kolla på "åkafortraktframrace". Sen hem, me andra ord en hel dag på mitt/ditt favvo fordon:tuttar hoppas vi blir ett gäng.:)

Det blir nog en rejäl tur det :tummenupp
Jag hänger på om det inte regnar :)

Det är ju så jävla drygt att vänta på folk bara :arsele

här ska inte väntas på nån,första stoppet e i järvsö. då måste man ändå stå i kö för bromsen:D dom som kommer efter e ikapp då:tummenupp

här ska inte väntas på nån,första stoppet e i järvsö. då måste man ändå stå i kö för bromsen:D dom som kommer efter e ikapp då:tummenupp

Eftersom jag inte hittar till Järvsö så blir jag hemma då.. :D
nejdå, men måste hoppa denna turen då barn å fotbollsmatcher står på schemat :gnissla

FAN jag jobbar FAN:huvet .Men jag håller på å få ihop det till den 13e (hoppas):yoparty Måste bara få tag i ett batteri till Hayan.

Nu har jag bestält ett batteri kommer nog i nästa väcka:tummenupp + att det sitter ett nytt bakdäck på:)

TILLBAKA!!!! efter en kanonvända me positiva känslor å hästar...NI MISSA NÅTT!!! som en gubbe i lådan dök en malungspöjk upp å joina me,trevligt! mer sånt. annars flöt d på bra me fint väder å god mat:) vissa mesar:D orka inte hela vägen så dom droppa av,mindre sånt...:tungan mätaren stanna på ca 50-55mil. nu ska d bli gott me en kall:tuttar ÖL :) laddar om inför den 13e hoppas på bra uppslutning. tills dess simma lugnt å håll i huvudet i morgon:yoparty

Det lät inte ett dugg kul när ni for från orsa i går.Var ute och tog en sigg å
lysnade på när ett antal hojar drog rejistret ut på 45a:D .Fan att man jobbade
men vi siktar på den 13e.:yoparty

Det lät inte ett dugg kul när ni for från orsa i går.Var ute och tog en sigg å
lysnade på när ett antal hojar drog rejistret ut på 45a:D .Fan att man jobbade
men vi siktar på den 13e.:yoparty

Och vad fick dig att tro att det var vi? Vi gasar ju aldrig järnet :rolleyes:

Var som sagt en rolig tur på ca 55 mil :näsblod med blandade vägar. Dom ena guppfria och dom andra inte.. Och efter rexbovägen stog det en gubbe och visade vad han tyckte om motorcyklister :6surkart Men jag ska nog klä på mig lite mer nästa gång för det var lite småkyligt :gnissla

Får hoppas att det blir bra väder den 13e :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon