Har man inte råd så kan man iallafall låtsas !!

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Ja, Har man inte råd så får man faktis lov att låtsas att man har en fin Hoj :)
Tänkte provköra den här skönheten, Innan provkörningen så kollade jag på vägen och såg att det faktis har regnat lite idag. Gick in o fråga vad självrisken är om man skulle repa deras cycklar och det låg på 7-8 tusen kr. Oerfarenförare är jag iomed att jag bara haft kortet i snart 2 veckor, Så jag nöjde mig med att bara sitta och njuta av denna skönhet.

Lägg märke till min coola T-Shirt på baksidan står de faktis The "Läkare":yoparty :yoparty

Du valde rätt märke iaf :yoparty

Visst gör dom bra o fina cycklar , Va riktigt sugen på att köra den dagen , specielt nu när man nyligen har tagit kortet och än inte har en hoj , Men ovanligt nog använde jag huvudet först och sket i o köra , kanske nästa gång =) nästa år blir det iallfall en Zxr 750 :yoparty som första hoj

Visst gör dom bra o fina cycklar , Va riktigt sugen på att köra den dagen , specielt nu när man nyligen har tagit kortet och än inte har en hoj , Men ovanligt nog använde jag huvudet först och sket i o köra , kanske nästa gång =) nästa år blir det iallfall en Zxr 750 :yoparty som första hoj

Lycka till, och brottas försiktigt!

Det där är inte en snygg hoj :D

Du ska ha en Yamaha R1 eller en Ducati 1098 ;)

22 år gammal , inte bra val med r-1an.. Försäkringen kommer kosta mer än va jag tjänar på ett år :) Sen så har ju "alla" dom , skit tråkigt jue , Som att köpa en sån där Gås jacka på vintern som "alla" andra har :tuttar

Varför har du själv en ful Duke då.... :va :tungan

För att jag inte varit redo att skenförsäkra än. Så det blev en Duke istället, och den är inte ful!!! :(

22 år gammal , inte bra val med r-1an.. Försäkringen kommer kosta mer än va jag tjänar på ett år :) Sen så har ju "alla" dom , skit tråkigt jue , Som att köpa en sån där Gås jacka på vintern som "alla" andra har :tuttar

Vet inte om det bara är jag, men jag tycker ändå att Suzuki har sålt jevligt mycket hojar de senaste två åren. Enda jag ser på gatan är Gixxers.

Annars så tycker jag att du ska satsa på en Daytona 675. Kostar ungefär 20 000/år om man är under 24.

Last edited:
:yoparty :yoparty ....Åh,, va cool du är i din fräna t-shirt på den häftiga drömkawasakin....men vad är det du tittar på på bilden,,?? hände det nåt i brallan eller..????

Har inte varit nån större "fan" av kawas design sen 06:orna kom ut, men jjust 08:an är mycket finare i verkligheten än på bild. Man får känslan av att det verkligen är en supersporthoj med massor av pulver i motorn utan att behöva starta å provkära den :yoparty

Ska du provköra en sån så tycker jag du ska ta det försiktigt med gashanden, lite förmycket gas i en kurva å så... bye bye :näsblod

//Dio

Tycker du skall köra din första säsong med en t.ex Hornet 600 eller Kawa Z 750 gärna begagnat. Det räcker gott och väl att träna upp sin körteknik innan ZX 10 an. Dessa hojar (ZX 10, R1, GSX-R 1000 ) är det mest extrema som rullar på våra vägar och kräver mycket av sin förare för en snabb och säker åktur.

För att jag inte varit redo att skenförsäkra än. Så det blev en Duke istället, och den är inte ful!!! :(

Vet inte om det bara är jag, men jag tycker ändå att Suzuki har sålt jevligt mycket hojar de senaste två åren. Enda jag ser på gatan är Gixxers.

Annars så tycker jag att du ska satsa på en Daytona 675. Kostar ungefär 20 000/år om man är under 24.

Daytona tycker jag är rätt shyssta dom med , fast Nu har jag bestämt mig , Antingen en Zxr 750 eller så blir de en Thundercat till nästa säsong:)

:yoparty :yoparty ....Åh,, va cool du är i din fräna t-shirt på den häftiga drömkawasakin....men vad är det du tittar på på bilden,,?? hände det nåt i brallan eller..????

Jag ville kolla om det var blött på sadeln eller om det var jag som sket på mig, Nä men jag tyckte att fotpinnen satt lite väl högt , eller det kändes som det , Jag e 183 kanske inte en cyckel för långben ? :)

Har inte varit nån större "fan" av kawas design sen 06:orna kom ut, men jjust 08:an är mycket finare i verkligheten än på bild. Man får känslan av att det verkligen är en supersporthoj med massor av pulver i motorn utan att behöva starta å provkära den :yoparty

Ska du provköra en sån så tycker jag du ska ta det försiktigt med gashanden, lite förmycket gas i en kurva å så... bye bye :näsblod

//Dio

Hade tänkt mig en liten provkörning , men pga att de va blött den dagen så lyssna jag på hjärnan o inte hjärtat för en gång skull =)

Tycker du skall köra din första säsong med en t.ex Hornet 600 eller Kawa Z 750 gärna begagnat. Det räcker gott och väl att träna upp sin körteknik innan ZX 10 an. Dessa hojar (ZX 10, R1, GSX-R 1000 ) är det mest extrema som rullar på våra vägar och kräver mycket av sin förare för en snabb och säker åktur.

sen kortet har jag hunnit testa en gammal gsx1100 och den va för mycket för mig , då jag inte känner att jag har tillräkligt erfarenhet , därför blir de en zxr 750 eller Thundercat till nästa sösong

Last edited:
Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back