Lämplig enduro för 25-30 k

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Hade tänkt förlänga RR sesongen med skogsåka höst vinter vår. Är på jakt efter en vettig enduro för runt 25-30k. vad skall man sattsa på?

ktm 450 exc verkar vettig men även yamaha 450 WRf.

vad skall man tänka på vid köp? vilken e mes hoj för stålarna?

Min? ;)
Iofs kan 650 vara lite mycket i skogen, men kul att köra is med lite mer pulver också.
Tror iaf inte du hittar nåt bättre/billigare/mer grejer med än min ;)

För 25-30 så köp en 2t borde gå att få en 05a för det!

Jag håller med.
Ofta lite lättare också än 4-taktare i den prisklassen (för du får ju ingen så ny 4-t för det priset)

Ska du skaffa licens? Vill du köra "lagligt" och utan licens, är det svårt att hitta LV-registrerade 2-taktare.

Lycka till!

Jag håller med.
Ofta lite lättare också än 4-taktare i den prisklassen (för du får ju ingen så ny 4-t för det priset)

Ska du skaffa licens? Vill du köra "lagligt" och utan licens, är det svårt att hitta LV-registrerade 2-taktare.

Lycka till!

Det är väl bara att köra på en bana som tillåter oreggade hojar så är det problemet löst.

Köp en lv-reg. endurohoj så får du köra lite här och var - om det nu är ett problem.

Mitt tipps är att hålla sig borta från vissa 4-taktare, blir ofta onödigt mycket service på dem. 2-taktare är betydligt pålitligare, och billigare.

Kolla på 125/200/250/300 endurohojarna - man behöver inte alls särskilt mycket effekt i skogen. Endurohojarna har även snällare tändkurva etc. som passar bättre för mindre erfarna utan att för den delen vara effektsvaga!

Lycka till!:tummenupp

harkikat lite på ktm 450 exc och yamaha 450 wrf. båda runt 03-04 för man för 25-30... är de något att ha.

de skall vara enduro reggat.

Fungerar RR licensen som enduro licens. eller är de bara ta en ny? Ska inte tävla utan bara motionsköralite och vet att närmsta spåret för mig ligger 3 km bort men tillåter bara licens 3 dagar i veckan och ej licens en dag i veckan...

Är 250 2t bättre å föredra? 100 kg förare. oerfaren som även vill åka lte is.

Du får lösa enduro-licens som extra klass, typ 200 extra har jag för mig.

Du får lösa enduro-licens som extra klass, typ 200 extra har jag för mig.

E-licens är inget du behöver "ta". Bara att vara med i en svemo-ansluten klubb, och köpa licensen där igenom.
Vad som gäller för priser om du vill utöka din RR-licens vet jag inte, men du hittar priser på svemos hemsida.

harkikat lite på ktm 450 exc och yamaha 450 wrf. båda runt 03-04 för man för 25-30... är de något att ha.

de skall vara enduro reggat.

Fungerar RR licensen som enduro licens. eller är de bara ta en ny? Ska inte tävla utan bara motionsköralite och vet att närmsta spåret för mig ligger 3 km bort men tillåter bara licens 3 dagar i veckan och ej licens en dag i veckan...

Är 250 2t bättre å föredra? 100 kg förare. oerfaren som även vill åka lte is.

Med tanke på servicen skulle jag välja en 2-taktare framför en 4-taktare. Dessutom är en 250 2-takt inte alls motorsvag som vissa verkar tro... ett plus är även att tvåtaktarna är lättare! Några kilo gör stor skillnad i skogen eller på banan!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back