Köpa adresser!!!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har reggat racerepairs.com och se.
Nu har någon gått in och köpt up 8a adresser typ racerepairs.nu, eu osv....
Vad är det för nått och hur kan det skada mig?

Jag kunde spärra det men det kostar 1900:- per adress x 8 = 15200 pix.
Dom stålarna finns inte att kasta ut på "ingenting".

Nån som vet?

Det finns de som tjänat många många pengar på att registrera typ micros0ft.com o sen sålt till microsoft, så folk försöker ständigt med liknande grejjer skulle jag tro.
racerepairs låter väl som det kan vara ett stort företag eller så o då hoppas kanske nån att de ska tjäna lite extra stålar på att sälja adressen.

Det finns de som tjänat många många pengar på att registrera typ micros0ft.com o sen sålt till microsoft, så folk försöker ständigt med liknande grejjer skulle jag tro.
racerepairs låter väl som det kan vara ett stort företag eller så o då hoppas kanske nån att de ska tjäna lite extra stålar på att sälja adressen.

Ja handlar det bara om det så är det bortkastade pengar!
Verkstan är på 75 kvadrat och knappas nån guldgruva.
Men jag trivs.

Nån som har någon annan uppfattning?

Ja handlar det bara om det så är det bortkastade pengar!
Verkstan är på 75 kvadrat och knappas nån guldgruva.
Men jag trivs.

Nån som har någon annan uppfattning?

Kan vara nån som hatar er och tänker lägga ut bukkakeporr på alla sidorna! :mattias

Det där är troligtvis ett företag som ligger bakom det hela. Deras affärside är just att erbjuda kunden att "säkra" sina adresser för en dyr penning.
Nappa inte på det erbjudandet.

Kollade förresten på Loopia och alla andra adresser var lediga, inget förutom det du hade var taget. :va
(funderade på att regga .nu adressen och sälja den till dig men så elak är jag inte :tungan )

Last edited:
Kan vara nån som tänker lägga ut bukkakeporr på alla sidorna! :mattias
Ja? Oavsett om man skriver .se eller .eu så kommer man till en trevlig sida! :D

Högst troligt är det som sagt någon som antingen vill sälja domänen till dig, eller någon som vill surfa på att ha en liknande adress, och locka besökare till sig själva istället för till dig.

It klant som man är så har jag nu forskat lite och lärt mig lite till.

Dom som ringde säljer IP telefoni på Bellmansgatan.
Alltså nån som försökte blåsa mig rejält.
Ska maila VDn och fråga om detta är en Policy från deras sida.
Och jag kan som jag ser det fortfarande regga eu, nu adrressen osv...

Sicka svin! :mad:

Detta mail skikat.

Hej Henrik.

Jag fick idag kl 14.08 ett samtal från en kvinna hos er.
Hennes namn har jag tyvärr glömt.
Men nu till saken.

Hon ringer mig och påstår sig ha ett övergripande ansvar för hemsideadresser så som .se .com .eu mm mm.
Och iochmed detta ville upplysa mig om att någon ville registrera hemsides adresser liknande min men med .eu .nu osv.
Detta skulle då kunna skada mig enligt henne och jag fick nu chansen att stoppa detta för den facila summan av 1900:- st x 8 = 15200:-
Detta skulle jag då betala er för egentligen ingenting som i vanliga fall skulle kosta emellan 75 - 115:- st.
Är detta ett seriöst sätt att arbeta på tycker du?

Ser gärna en vettig förklaring för samtalet från er och hur det kommer sig att ni försöker stjäla pengar av mig!

Fick svar av VDn på företaget att man inte höll på med sådan verksamhet.
Jag måste ha hört fel namn.
Men samtidigt att han blev upprörd över det inträffade.

Saken är den att jag har telefonnumret till växeln därifrån dom ringde och detta överenstämmer exakt med företagets enligt Gulasidorna.

Har nu meddelat VDn detta och väntar med spänning ett till svar.

Tackar för länken den är nog behjälplig.
Har mailat den till VDn som tydligen satt fart ordentligt.

Så som jag förstår så är det IP telefon företagets kund som gjort detta.
Så IP telefon företaget på Söder är med största sannorlikhet oskyldiga.

Känner även jag en som råkat ut för detta. Tror ni att det är möjligt att komma undan, trots man godkänt på telefon? Personen ifråga trodde det gällde att "skydda varumärket" vilket det verkligen inte är!

Detta mail skikat.

Hej Henrik.

Jag fick idag kl 14.08 ett samtal från en kvinna hos er.
Hennes namn har jag tyvärr glömt.
Men nu till saken.

Hon ringer mig och påstår sig ha ett övergripande ansvar för hemsideadresser så som .se .com .eu mm mm.
Och iochmed detta ville upplysa mig om att någon ville registrera hemsides adresser liknande min men med .eu .nu osv.
Detta skulle då kunna skada mig enligt henne och jag fick nu chansen att stoppa detta för den facila summan av 1900:- st x 8 = 15200:-
Detta skulle jag då betala er för egentligen ingenting som i vanliga fall skulle kosta emellan 75 - 115:- st.
Är detta ett seriöst sätt att arbeta på tycker du?

Ser gärna en vettig förklaring för samtalet från er och hur det kommer sig att ni försöker stjäla pengar av mig!

Det där är en ren scam. Dessutom vanligt förekommende att de säljer domäner till hutlösa priser där man DESSUTOM måste knyta upp sig flera år.
Be dom köra upp huvudet där solen inte skiner och oroa dig inte för att någon kommer "sno" dina adresser.

Senast idag ringde en polare till mig med liknande fråga. Han hade nyss blivit kontaktad av ett liknande (eller samma?) företag. Be dom dra åt helvete....

Det där är en ren scam. Dessutom vanligt förekommende att de säljer domäner till hutlösa priser där man DESSUTOM måste knyta upp sig flera år.
Be dom köra upp huvudet där solen inte skiner och oroa dig inte för att någon kommer "sno" dina adresser.

Senast idag ringde en polare till mig med liknande fråga. Han hade nyss blivit kontaktad av ett liknande (eller samma?) företag. Be dom dra åt helvete....

Scam rakt av.

Många som går på det tyvärr.
Tror det var dem som finns i länken som ringde mig.
Exakt samma upplägg som i Mp3 interljuven.

Känner även jag en som råkat ut för detta. Tror ni att det är möjligt att komma undan, trots man godkänt på telefon? Personen ifråga trodde det gällde att "skydda varumärket" vilket det verkligen inte är!

Dom spelar in samtalet och iochmed att han tackat ja och dom har det på band så är han rökt...
ÄVEN fast det är lurendrejeri. :mad:

Last edited:
Scam rakt av.

Många som går på det tyvärr.
Tror det var dem som finns i länken som ringde mig.
Exakt samma upplägg som i Mp3 interljuven.

Dom spelar in samtalet och iochmed att han tackat ja och dom har det på band så är han rökt...
ÄVEN fast det är lurendrejeri. :mad:

Var rädd för detta. Dåligt upprörd man bli av dessa "lurendrejare" som ringer företagare när de är som mest upptagna och frågar om ärenden dom inte är insatta i. :mad:

Var rädd för detta. Dåligt upprörd man bli av dessa "lurendrejare" som ringer företagare när de är som mest upptagna och frågar om ärenden dom inte är insatta i. :mad:

Jävla svin är vad det är...
Man undrar hur fan man har mage att sitta och lura folk dagarna i ända!

De adresser dom hotade med skulle bli uppköpta finns fortfarande kvar.

Jag är så jävla sur att jag inte tog uppgifter på den som ringde!:mad:

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back