KTM 690 Supermoto

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
tror jag testat den på banåknings körningar.. men skit i det där och kör BoTT för fan! Du kan köpa min Mille :tummenupp

Vi sålde den näst sista idag :) Bara en orange kvar. Passa på!

Vi sålde den näst sista idag :) Bara en orange kvar. Passa på!
Varför sådan prisdumpning, svårsålda ?
59900 känns som årets klipp ...
Lustigt att att nypriset för något år sedan var 83000:- .

Efterlyser någon opartisk som provat ..

690

är skitkul att köra;)
Har kört supermono i 2 säsonger med min, enkelt och billigt.
Den sliter inte mycket däck, kräver inget extra underhåll och den går inte sönder när man vurpar. Hittills:)

Kolla även med Håkan här på forumet som kör samt Rocket Robin o Hasse Gustafsson m.fl.

Stefan
#37 Supermono, #111 REC

Varför sådan prisdumpning, svårsålda ?
59900 känns som årets klipp ...
Lustigt att att nypriset för något år sedan var 83000:- .

Efterlyser någon opartisk som provat ..

Hej Martin, kul att se att du inte gett upp racing ännu, synd bara att du verkar vara lite feg såhär i början.
Ang. Kotten så kan du fråga Supermoto här på forumet som vann en tävling med den hojen till låns.

surfa in på www.readytorace.se för info om cupen.

men varför prisdumpning vet jag inte riktigt, känns ju lite trist nu när min åker ut på annons till fördel av en nyare nästa år (inte för att jag är missnöjd med den här!)

Rolig racing, billigt, väldigt lite däckslitage, 6 heldagar på Gotland Ring resulterade i knappt en uppsättning däck, samma däck satt på 3 tisdagsträningar efter Gotland.
Till racet i Linköping var det ju dags o byta, bara för att de gått så länge, det fanns en del gummit kvar :gnissla

Billigt, roligt, helt klart bäst för nån som vill ha bra koll på sin racebudget.

en uppsättning ny plast, 1500kr :yoparty

//håkan

men varför prisdumpning vet jag inte riktigt, känns ju lite trist nu när min åker ut på annons till fördel av en nyare nästa år (inte för att jag är missnöjd med den här!)
//håkan

Det händer väl med ALLA hojar när hösten kommer att handlarna sänker priserna för att förhoppningsvis bli av med dem på hösten, annars är det vrakpriser under vintern. Händer med bilar, stereo- och datorgrejor också när nästa års kollektion är på ingång.

Det kommer säkert lite annorlunda grafik och kanske en ny färg...

Konstigt att det inte är några krav på najning och uppsamligskärl för vätskor.
I princip en gathoj utan med lysen som man kan tävla med..

Hej Martin, kul att se att du inte gett upp racing ännu, synd bara att du verkar vara lite feg såhär i början.
Ang. Kotten så kan du fråga Supermoto här på forumet som vann en tävling med den hojen till låns.

Sälj jordfräsen David så vi köper vi varsin, tänk om du skulle bli omkörd av en gubbe som mig då på en sån.

är skitkul att köra;)
Har kört supermono i 2 säsonger med min, enkelt och billigt.
Den sliter inte mycket däck, kräver inget extra underhåll och den går inte sönder när man vurpar. Hittills:)

Kolla även med Håkan här på forumet som kör samt Rocket Robin o Hasse Gustafsson m.fl.

Stefan
#37 Supermono, #111 REC

Stefan
Du är leder klassen ser jag, vad har ni för tider på gelleråsen 1.15 ??

Hur konkurrans kraftig är man med tider runt 1,17-1,18 ? (Antar att jag är 2-3s efter dig)

Martin

Last edited:
Konstigt att det inte är några krav på najning och uppsamligskärl för vätskor.
I princip en gathoj utan med lysen som man kan tävla med..

Stefan
Du är leder klassen ser jag, vad har ni för tider på gelleråsen 1.15 ??

Hur konkurrans kraftig är man med tider runt 1,17-1,18 ? (Antar att jag är 2-3s efter dig)

Martin

Här är resultatet på Åsen förra året: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=632713

Men då var min lite vassare än i år;)

Det är samma regöer som för övriga hojar, dvs najning och båt. uppsamling är det original tack vare EU regler för gathojar:)

:tummenupp 07:an har motor problem så innan du köper se till att de fixar garanti åtgärderna innan du handlar.. billigt köpte en ny 07 år 07 för 59k rolig hoj att köra men jag ruttnade efter lagerras efter 300 mil så min är såld

Bra insats där.

Körstilen mer supermotardlik jfr med trad: rr hojar ?

Hur länge håller slicksen?

Lycka till på Söndag ...

Körställningen är nog mest lik AMA superbikes från 70 talet, rakt styre hög hoj:)
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=246652&d=1218748689

Jag är inne på mitt andra framdäck och tredje bak. då är det 4 tävlingar kört + lite träningar Plus att den gick Fastbikes urttagning och varit med banåkning.nu´s körning några gånger. Så det går åt en del..;)

Haha, kör du om mig på en sån så... ja inte fan vet jag vad jag gör:) . då får jag nog ta fram midjemåttskortet i depån. Tjockis. :D

Hur tjock är du själv då????

McDoc -> KÖP !!!
Jag körde träning på min lånade bajk igår för första gången, i regn tyvärr, och ska köra min första RR-tävling lö/sö. Som Stefan och Håkan säger så är det oslagbar skoj racing per krona. Efter rejshelgen fixar du tillbaka lysena och har en toppenskoj gathoj som bonus.
Om lite ekonomiska grejer löser sig (nån som vill köpa A4 tdi -96 / Master 2.8 -00 / Fs650 -06? :D ) blir det nog full säsong nästa år.

Bild från igår...

Bifogat

• 690SM-R Åsen_.jpg
    690SM-R Åsen_.jpg
    105.4 KB · Visningar: 126
Last edited:
Hur tjock är du själv då????

McDoc -> KÖP !!!
Jag körde träning på min lånade bajk igår för första gången, i regn tyvärr, och ska köra min första RR-tävling lö/sö. Som Stefan och Håkan säger så är det oslagbar skoj racing per krona. Efter rejshelgen fixar du tillbaka lysena och har en toppenskoj gathoj som bonus.
Om lite ekonomiska grejer löser sig (nån som vill köpa A4 tdi -96 / Master 2.8 -00 / Fs650 -06? :D ) blir det nog full säsong nästa år.

Bild från igår...

blabla du är fetare än mig, tjocko. :D
Fan ska du sälja Åsas bil för att kunna köra hoj.. poppis det lär bli. :näsblod

Lördagen på gelleråsen hade the forgotten era uppvisning att så länge det finns liv finns det hopp. Endast 6 st KTM 690 SM körde cupen.

Stefan ledde på andra eller första varvet höll på att upptäcka ett nytt spår ur depåhögern, grymma inbromningar gjorde att han kom 2:a totalt :tummenupp

Jag tyckte Ylva kunde bli burkslav och dom grå herrarna tyckte det var trevligt med 69 ifall man skulle hamna upp och ner:confused:

Den Danska livsstilen med galnegunnar möbler

En skönhet med kromad framstänka !!! i all sin enkelhet med stolta ägare.

Fördelar med KTM 690 SM CUP
faktiskt får startavgiften tillbaka och att man vinner prispengar.
Racingen är relativt billig ffa när det gäller däck.
Hojarna är relativt standard och plasten kostar bara 1500kr.
Verkar relativt konkurrenskraftiga och mekfria.

Nackdelar
hojarna ser för jävliga ut, ett clip on styre och en liten toppkåpa kanske skulle vara attraktivare.
Klassen är tunn och kanske inte överlever om inte fler tävlar?
Att man inte får importera hojen utanför Skandinavien för att delta i cupen.
Med regnfälgar får man räkna att det kostar nära 100000:- vilket inte är billigt

Det är vad jag tycker :)

Bifogat

• 20080830576.jpg
    20080830576.jpg
    183.7 KB · Visningar: 101
  • 20080830577.jpg
    20080830577.jpg
    155.2 KB · Visningar: 87
  • 20080830572.jpg
    20080830572.jpg
    104 KB · Visningar: 80
  • 20080830571.jpg
    20080830571.jpg
    160.4 KB · Visningar: 79
  • 20080830575.jpg
    20080830575.jpg
    225.1 KB · Visningar: 69
Last edited:
*text*

Fördelar med KTM 690 SM CUP
faktiskt får startavgiften tillbaka och att man vinner prispengar.
Racingen är relativt billig ffa när det gäller däck.
Hojarna är relativt standard och plasten kostar bara 1500kr.
Verkar relativt konkurrenskraftiga och mekfria.

Nackdelar
hojarna ser för jävliga ut, ett clip on styre och en liten toppkåpa kanske skulle vara attraktivare.
Klassen är tunn och kanske inte överlever om inte fler tävlar?
Att man inte får importera hojen utanför Skandinavien för att delta i cupen.
Med regnfälgar får man räkna att det kostar nära 100000:- vilket inte är billigt

Det är vad jag tycker :)

Mina "kontrasynpunkter" om för- / nackdelar om 690. Håller med om det mesta med vissa små moddar.

Man får inte hela startavgiften tillbaka. Prispengar är toppen, kör bra = kör gratis (eller iaf väldigt billigt)
Stefan körde på däck från 04 på lördagen men storsatsade och satte på ett 06 bak på söndagen. Billigt är bara förnamnet.
Plasten är inte det man behöver oroa sig för om man klotar. Styre, avgas, fotpinnar osv går nog före plasten men det är oxå väldigt osannolikt. Lite battle scars är bara tufft och man får massa brudar :D
690 går bra jämfört med de riktiga räsarna framförallt på Åsen, de snabbare banorna ska man (läs: Stefan) nog inte räkna med seger på.

Utseende kan man alltid diskutera men vi kan vara överens om att de itne kommer vinna några skönhetspriser. Efter att ha levt med en 690 hela helgen måste jag säga att den växt rätt rejält. För att köra Supermono måste man inte ha en 690supermoto, det går bra med en 690 duke eller SMC eller en äldre 660 oxå för den deln. Då får man inte vara med i 690-cupen men å andra sidan får man göra exakt vad som helst i trimväg och ombyggnad.
Vi har fått grönt från KTM om att det blir cup nästa år, kanske inte med exakt samma upplägg men en cup blir det :tummenupp
Eftersom det är KTM skandinavien som ligger bakom vill de såklart att hojarna ska var sålda av dem själva. En av årets rejshojar finns på blocket nu för 55lök -det är mkt rejsing för pengarna om man inte MÅSTE ha nytt.

Mina "kontrasynpunkter" om för- / nackdelar om 690. Håller med om det mesta med vissa små moddar.

Massa text.

Som jag förstår är både du och Stefan sponsrade med lånehojar vilket är extremt billig rajsing.Grattis till bra resultat förrresten :tummenupp

Som sagt det finns nya för 59900 men jag tycker att ska man rejsa med KTM och göra reklam för dom så borde dom sponsra med ett riktigt bra pris om dom vill att detta ska bli intressant för allmänheten annars kan jag ju köpa Husaberg förh....

Det var dom helt iskalla med och iom det så faller nog intresset från mig också tyvärr speciellt när jag inte får importera hoj utanför Skandinavien.
Pratade med Ragnar på lelles och kunde sälja hoj för 73000 :-:rolleyes:

Vad är rimligt att jag kan leasa hojarna till en juste penning ? eller köper en till ett bra pris.

Om jag har rätt eller fel visar väl sig om fler kommer att delta i cupen 2009 .

Fast jag erkänner att jag börjar svamla om båtar och bilar, någon last måste man ju ha..

Last edited:
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör