Nån som kört en Moto Morini Corsaro?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Är det någon som har testat en Moto Morini Corsaro (Veloce) och kanske till och med kört den på bana? Eller kanske nån som läst ett ban-test av den?
 

Bifogat

  • corsaro_veloce_red_front.jpg
    corsaro_veloce_red_front.jpg
    61.6 KB · Visningar: 161
Ska den bli ett fruktat "pinky"rosa BoTT-järn :) .
Har tyvärr varken kört den eller sett den förr, men den såg ju häftig ut.

//Jonas
 
Ska den bli ett fruktat "pinky"rosa BoTT-järn :) .
Har tyvärr varken kört den eller sett den förr, men den såg ju häftig ut.

//Jonas

Ja visst är den fräck. Frågan är om den är bra? Men man ska ju inte göra det lätt för sig ;)
 
Snygg är den, men du kanske även vill se till reservdelstillgången? En ny motorkåpa tar x antal veckor att få fram? ;)
 
Ja visst är den fräck. Frågan är om den är bra? Men man ska ju inte göra det lätt för sig ;)

Ne det ska ju inte vara lätt. Det har ju gått bra förut :tummenupp .
Verkar ju vara hyffsade delar på den iaf. Öhlinare bak va? Kanske inte värsta öhlinaren men det duger nog :D . Å "många" fler hästar än Pinky ver. 1.0 :D .
 
Jess,har kört en del med den,inte Velocen dock men vanliga Corsaro 1200,borde inte dock vara så stor skillnad.
Bossen på gamla jobbet hade en som jag lånade ibland.Skitkul hoj att köra,känns "fast",bra bromsar kul vrid och karaktär på motorn och sjukt fint ljud.
Prövat den på bana med men bara några lugna varv så där kan jag inte uttala mig så mycket men skulle tro det kan vara en kul leksak där med.
 
Jupp jag har en corsaro som jag testat lite på bana. Funkar fint men jag skulle nog rekomendera veloce om man ska åka mycke bana då växel och fotpinnar sitter något högre och längre bak, sitter en öhlinare bak på den oxå sachs på corsaron. Jag är kanon nöjd med cosaron funkar på bana funkar på långtur åkte till norge förra sommarn med sadelväskor och en tankväska som tog all vind. vid bankörningarna så brukar r1torna komma i slutet på rakorna
annars tror jag det mesta hänger på förarn. sen är det ju en sak som slår allt ljudet!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top