Hjälmkamera på SXV'n

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har fått tag på en ny styrkrona från Alice racing, skruvade dit dem på cykeln och åkte upp till Piteå kartway (vilket är den enda bana jag får träna på i norrland...).

Har inte alls justerat in hojen efter att jag använt den på gatan senaste månaderna men den är ändå toksnabb bara av att montera styrkronan. Svänger som inget annat och är samtidigt riktigt stabil :)

Inspelat på sista passet, däcken var lite dåliga men here you go (spana in i high quality tack!):
http://www.youtube.com/watch?v=x5MD73fX3ns
 
Lite visset ljud och så saknar jag en high quality knapp :) Annars kul att se som vanligt.

Jag måste skaffa sånt där akustiskt skum som man tejpar på micken :) High quality-knappen finns nere till höger om filmklippet, eller det är väl mer en länk

Tack tack :tummenupp
 
En trevligt liten filmsnutt!
Personligen skulle jag uppskatta den fina körningen ännu mer om kameran satt monterad på hojen då jag får mer förståelse för hur den hanteras och hur körningen går.
Nu är det mer som att flyta med två meter över marken.

Jag vet inte om det behöver sägas, men du kör bra! Jag satt och kikade på en annan snutt från Åland där du körde med "styrning via highsider".
Det såg ut som att du tappade ganska mycket momentum i processen, men jäklar vad fränt:yoparty
 
En trevligt liten filmsnutt!
Personligen skulle jag uppskatta den fina körningen ännu mer om kameran satt monterad på hojen då jag får mer förståelse för hur den hanteras och hur körningen går.
Nu är det mer som att flyta med två meter över marken.

Jag vet inte om det behöver sägas, men du kör bra! Jag satt och kikade på en annan snutt från Åland där du körde med "styrning via highsider".
Det såg ut som att du tappade ganska mycket momentum i processen, men jäklar vad fränt:yoparty

Jag har faktiskt funderat på det, ska se om jag inte kan göra det nästa gång jag är ut :)

Tackar! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top