Förra året, 1 juli, stoppade jag en rattfull jävel genom att ringa polisen. Harry Haffa kom men precis när Harry H svänger in på parkeringen så hinner den skyldiga stänga av motorn och Harry H har inte sett det med egna ögon. Alltså får jag ställa upp som vittne. Kan lova...det var så man själv blev full av att vara i närheten. Harry H gjorde alkotest och det visade...typ...genomslag på mätaren så LCD displayen snurrade ett par varv runt månen.
Nåväl...saken är den att nu på tisdag är jag kallad till tings för att vittna. Min fråga är då om det utspelar sig som man ser på film? (Har ju aldrig varit i en tingssal
)
Sitter man i vittnesbåset med den anklagade på skambänken och ska peka ut den anklagade?
Det är ju såååå lysande nu mer än ett år efteråt.
Det jävliga i ärendet är ju att jag inte kommer ihåg hur gubbjäveln ser ut! Kom ju inte för mig att slita fram kameran och plåta fanskapet heller!
So tell me....hur går det till?
Nåväl...saken är den att nu på tisdag är jag kallad till tings för att vittna. Min fråga är då om det utspelar sig som man ser på film? (Har ju aldrig varit i en tingssal
)Sitter man i vittnesbåset med den anklagade på skambänken och ska peka ut den anklagade?
Det är ju såååå lysande nu mer än ett år efteråt.
Det jävliga i ärendet är ju att jag inte kommer ihåg hur gubbjäveln ser ut! Kom ju inte för mig att slita fram kameran och plåta fanskapet heller!

So tell me....hur går det till?

<--- JKay