Kan någon Hjälpa mig att hitta detta?

Flexis

Welcome To The Candy Shop!
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
-05 Ninja ZX6R
skrapa
kraschbur mm
skulle vilja göra om min Kawasaki 636 till en stunt hoj!
Mvh/A

testa i stuntforumet..

edit: öhhhhh tänkte jag som en potta skit nu eller :huvet . jaja inlägget får vara kvar. jag bjuder på iq-badboll :D

jasså en till i s-vall som ska köra 636 stunt! Sweet man thay are the shit! har en grön 05 själv stuntedition

jasså en till i s-vall som ska köra 636 stunt! Sweet man thay are the shit! har en grön 05 själv stuntedition

ja om jag inte minns fel så är det dig jag brukar se köra förbi butiken! ;)
vart bor du då om jag får fråga?

vart har du köpt dina delar till stunt?

ja om jag inte minns fel så är det dig jag brukar se köra förbi butiken! ;)
vart bor du då om jag får fråga?

vart har du köpt dina delar till stunt?

Flexis: Om jag var du skulle jag starta med en motorbur ifrån sickinnovations. Det är en grym bur och den är byggd så att man kan svänga (luta) utan att den skrapar i om man nu vill göra det någon gång. Freestyle Ingenuitys burar är nog bra med men har ingen erfarenhet av dom alls. Wza och mattis kör båda med SI's bur på sina 636'or m.fl.

Köp sliders till buren på samma gång, hjälper till och hindrar att den tippar över och lägger sig på tanken m.m.

Ang. 12'baren så antingen köper du en konventionell 12'bar eller en roundbar. Roundbaren ger en mycket cleanare bakdel än vad en skrapa gör men skraptricken om du nu vill göra såna blir ju lite väl svåra. :D

Sök lite på stuntlife.com om 636'an så hittar du modifikationer som du bör/ska göra med vevhusventilation m.m.
Du kan regga dig på stuntlife.se och skriva en tråd där så får du nog hjälp av tommy, jocke eller någon annan som besitter kunskapen också.

Handbromssetup är inte ett jättemåste direkt. Du kan börja med att lära dig kontrollera fotbromsen.
Vill du fixa en setup direkt så finns det en hel drös sätt att göra det på. Ex. svetsa originalpumpen eller köpa en ny färdig pump hos fullthrottleinc. bromspumpen fram finns det många att välja mellan men skriv en tråd på stuntlife.se så får du tips på vilken du bör satsa på till din.

Pm'ar du wza eller Soderlund får du säkert kika på hur deras hojar är byggda.

Tack tack för ditt svar RedEye :)
Med motorbur menar du deras Crash cage?

Mvh

Kanske är jag min är ljusgröna org färgen wza är mörkare.. det du måste göra är att bygga om vevhusventen, 636an ska man inte behöva göra om pickupen utan i med extra olja, men vissa bygger om den ändå. du kan få titta på min hoj om du vill... se lite hur dom blir kittad. tycker att du ska köpa sick bur, sick roundbar, fi clipon och någon drevning du tycker verkar lämplig. jag kör 14-50 har beställt ett 54 tagg bak nu tror det blir perfect. sen måste du ha en handbroms, satsa antingen brembo 16x18 eller magura 13mm. Pz out

:yoparty lägg gärna upp lite bilder när du e klar så vi får se hur världensbästa stunt hoj blev

Kanske är jag min är ljusgröna org färgen wza är mörkare.. det du måste göra är att bygga om vevhusventen, 636an ska man inte behöva göra om pickupen utan i med extra olja, men vissa bygger om den ändå. du kan få titta på min hoj om du vill... se lite hur dom blir kittad. tycker att du ska köpa sick bur, sick roundbar, fi clipon och någon drevning du tycker verkar lämplig. jag kör 14-50 har beställt ett 54 tagg bak nu tror det blir perfect. sen måste du ha en handbroms, satsa antingen brembo 16x18 eller magura 13mm. Pz out

Ok Tack för tipset! :D
bor inte du på bergsg? :)

:yoparty lägg gärna upp lite bilder när du e klar så vi får se hur världensbästa stunt hoj blev

Ja jag ska göra det när jag får tillaka den från Verkstan! :huvet

Last edited:
jasså det va som faan! jag har inte sett hojen din någon gång tror jag.. det är bara kika förbi garaget någon gång om du vill titta lite ;)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!