Fattigmansbänk

Den kan inte lagra tps-signal synkront med AFR eller förstår jag fel?

Den lagrar väl inget alls, den visar bara lamda värdet, dvs om motorn går fett, lagom eller torrt.
Du får ut en signal du kan logga i ett separat system dock.

Den kan inte lagra tps-signal synkront med AFR eller förstår jag fel?

Nej det får man i så fall ordna själv med egen logger :gnissla . Autometern lämnar en 0-4VDC signal som kan nyttjas, men det är ju lite Flinta. Det finns bättre grejor som t.ex. produkter på http://www.techedge.com.au/ men då kanske det drar iväg lite i pris, har inte kollat vad deras kit med loggning kostar.

4690kr på Dalhems.
Hansen Racing ska sälja Autometer men jag kommer inte överens med deras sökfunktion.
Persåkers Speed Shop har den på bild men jag hittar inget pris på den.

Nej det får man i så fall ordna själv med egen logger :gnissla . Autometern lämnar en 0-4VDC signal som kan nyttjas, men det är ju lite Flinta. Det finns bättre grejor som t.ex. produkter på http://www.techedge.com.au/ men då kanske det drar iväg lite i pris, har inte kollat vad deras kit med loggning kostar.
Den lagrar väl inget alls, den visar bara lamda värdet, dvs om motorn går fett, lagom eller torrt.
Du får ut en signal du kan logga i ett separat system dock.

Ok, då fattade jag rätt. Jag är noob på elektronik. Då får jag fortsätta spara till en twintec. Var nyfiken på om jag kunde komma billigare undan.

http://www.daytona-sensors.com/WEGO3.html

Verkar vara en kanongrej i och med att den t o m kan användas för att bygga mappar till PC :tummenupp

Jo den är jäkligt poppis i harleykretsar, den är så liten att man kan ha dosan på hojen permanent. Så behöver man bara ansluta sensorn när man mäter.
Inte så farligt dyr heller. En bekant använder den på en Suzuki topgas dragbike, så den är ju helt versatile.

Jo den är jäkligt poppis i harleykretsar, den är så liten att man kan ha dosan på hojen permanent. Så behöver man bara ansluta sensorn när man mäter.
Inte så farligt dyr heller. En bekant använder den på en Suzuki topgas dragbike, så den är ju helt versatile.

Får väl sätta Blingmätaren i turbobilen och börja spara jag med till en RIKTIG till hojen :gnissla

Min erfarenhet är att en mätare på styret inte säger något. Man behöver loggningprogramvara och gärna en bra sådan, sedan är det även trevligt med program som hjälper en att skapa mappar utifrån loggning...

Annars om man vill ha det bästa av det bästa så köper man en Motty afrtuner direkt istället så har man allt man kan få nästan :tummenupp

www.Afrtuner.com

Funkar fin fint på min Mille! hur nöjd som helst.

Visst det ksotar lite mer men det blir ändå biligt om man räknar PC3 + bänking... om man inte gör en ful lösning som det här då.

Annars om man vill ha det bästa av det bästa så köper man en Motty afrtuner direkt istället så har man allt man kan få nästan :tummenupp

www.Afrtuner.com

Funkar fin fint på min Mille! hur nöjd som helst.

Visst det ksotar lite mer men det blir ändå biligt om man räknar PC3 + bänking... om man inte gör en ful lösning som det här då.

Intressant tillbehör som verkar helt seriöst :tummenupp

För att enkelt kunna mappa/logga använder jag en WideBandCommander från Dynojet. Den loggar TPS,RPM och A/F, tyvärr endast med en sensor. Vill man mappa/logga mer så använder jag en Innovate Motorsports LC-1 sensor i varje cylinder och en DL-32(logger) för att spara all data i kedjan. Det systemet klarar av 32 olika signaler i realtid och det är bara fantasin som sätter gränser för vad du vill logga.

/J

Får väl sätta Blingmätaren i turbobilen och börja spara jag med till en RIKTIG till hojen :gnissla

:D

Humor...

Det ar f.o den dar Australiska varianten vi har uppe hos Patrik.
Mkt bra.
Ska bara fa igang loggningsfunktionen till den. :fixa

Sag nan liten grej (jag glomde skriva upp vad den hette) fran forna Jugoslavien... oklart varifran... Men den var inte storre an en tandsticksask och den sattes i serie med CPU'n och KORRIGERADE hela tiden A/F dynamiskt under korning.
Det var bara att valja vilket A/F man ville ha, sen glomma denna lilla tingest.
Kanon!
Och inte dyr.

EDIT: Ungern var det! Sorry! Ungern!

Motty electronics var det dessutom, och jag ser att lam Kaka redan lankat till den! :huvet :D

Jag straffar mig sjalv med att ga ner till poolen och svalka av mig har i varmen... ;)

See Ya all soon

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form