Ja de var på gränsen men kom till en sjukt lång raksträcka där enduro polisen kom ikapp å han var så har så jag åkte på svårt med stryk dessutom.
Moget av polisen slå sönder å samman en 15 åring som kör trimmad moppe.
sjuka jävla äckelsnutar...
en "kompis" till mig XXXXXX satt på sin hoj vid ett lunchställe i centrala sala 1 aug. kl14.00... tydligen hade en "liknade" hoj varit inblandad i tuffa jakter hela veckan...
när han sitter och samtalar med några vänner till honom så dyker det upp en patrullbil bakom honom....sedan efter 4-5 min. en till framför honom... sen kommer en civilsnut och knuffar omkull honom + hojen in i staketet.. samtidigt som patrullbilen framför honom ska blockera flyktvägen och kör rakt in i räcket fast XXXXXX + hojen ligger vält in i räcket..
det e nu de börjar.... när han kravlar sig loss mellan staketet o hojen så blir han upptryckt mot staketet och hjälmen dras bakåt och stryper honom rejält.. samtidigt som en polis kliver ur bilen bakom... första det lilla äcklet gör e att snärta ut batongen och gå fram och slå honom i ryggen och på lår/vader... 30-40 ggr...
XXXXXX tar då tag i staketet för att hålla sig uppe samtidigt som han försöker få dem att sluta strypa honom..och ber dem att släppa hjälmen så han får nå luft..... då kommer polis nr.3 och öppnar visiret.. XXXXXX tror då att han ska ta bort hjälmen .... nä du... istället så sprayar polisen honom i 5-10 sek. me pepparspray i ögonen och munnen för att sedan stänga visiret...
när XXXXXX lägger sig ner så sätter sig 2 poliser på ryggen så han inte kan andas...på det så börjar den ena att strypa honom me hjälmen...
hans får då panik och drar omkull den ena polisen som sitter på hans nacke.. polisen reser sig sedan upp för att gå fram och sparka XXXXXX medans hans kollega stampar på XXXXXX ben .....tom bojad o klar så slår de honom fast han ligger ner.. vid detta laget kommer en äldre herre fram som står parlerad brevid och säger till dem att ge sig... han får då till svar: sköt ditt!!! det här är mitt jobb!!!
XXXXXX ber om att få skölja ur ögonen på plats men nekas till det.....
när han inte får in benen i bilen så sparkar polisen honom på benen... sedan i bilen så blir XXXXXX upptryckt mot rutan genom att den ena polisen tar spjärn mot dörren med fötterna...
tar sedan ytterligare 10 min. innan XXXXXX får skölja ur ögonen på stationen...
totalt så var det 8 st poliser 4 st civilare + 2 patruller = 4 "low lifes" i uniform.. vid gripandet.......
hojen + utrustning beslagtogs..
fråga? vart i våldstrappan är man när de får strypa en och sparka på en...????
ja vad säger man.... händelsen blev självklart anmäld men lades ner trots 30-tal vittnen... ingen hördes av utredaren (utredningar mot poliser skötts av nån göteborgsavdelning) inte ens XXXXXX hördes..
då ringde XXXXXX upp utredaren för att höra varför det lades ner... fick till svar: XXXXXX var skäligen misstänkt för x antal trafikbrott och av denna anledning så "fick" patrullerna leka punisher...
trodde det var tingsrätten som utdelade straffen...men inte i sala tydligen... kanske för att vi har lagt ner tingsrätten här