Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om en polis som jagar en fortkörare och polisen kör ihjäl sig kommer den som smiter om han åker fast få ett högre straff då?
Nja dom har stoppat 2 denna sommar på E4 sundsvall.....
En efter en jakt. (misstänkt hastighet 190km/h samt körning mot rött ljus)
En stannade själv visste inte dom var bakom.(hastighet 140km/h på bakhjulet)
Rättegången väntar bakhjulsåkaren nu, han hävdar kontrollerad körning.
Att köra på ett hjul är inte olagligt, däremot vårdslöshet i trafik är olagligt.
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.Det var ett kortare efterföljande, när han började köra upp i 200 kilometer i timmen släppte vi, säger Stig-Allan Persson, vakthavande befäl vid Sundsvallspolisen.
Polisen kunde dock notera motorcykelns registreringsnummer.
Ojoj, 200km/h.
Det är ju inget, det gör en normal sporthoj på 3'an växel![]()
var det polishojen som började vobbla eller r1an =
Det är en hastighet som 80% av Sveriges befolkning endast upplevt sittandes i ett flygplan alternativt X2000, så för många är det faktiskt ofattbart.I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.
![]()
![]()
TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!
![]()
![]()
typ...
Det är en hastighet som 80% av Sveriges befolkning endast upplevt sittandes i ett flygplan alternativt X2000, så för många är det faktiskt ofattbart.![]()
Tror det är BS att de släppte av vid 200 km/h jag tror snarare att de inte hängde med längre
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.
![]()
![]()
TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!
![]()
![]()
typ...
Tror det är BS att de släppte av vid 200 km/h jag tror snarare att de inte hängde med längre
Nu ska jag inte kasta skit på Polisen, eller jo kanske... Det är jäkligt få Poliser som har A-kort vilket gör att Polishojarna i många områden mest står och förfaller. De är inga GöstaRiders som vill riskera livet för en bombrepa, inte ens på bultenHar svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.
Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig![]()
190 är väl ingen jakt![]()
sen den som körde på baken va de nån ur stuntgänget?(nyfis)
Har svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.
Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig![]()
Väldigt många MC poliser kör avrostning på Falken. Kollat in dom ett antal år och ska säga att både deras inbromsningsövningar och deras varvtider på Falken inger respekt om man betänker vilka fordon dom kör med.
Dom skulle lätt hänga med i långsam/medel grupp och även en hel del i snabb grupp om än inte på långa vägar alla.
Det är nog många där ute som tror det är lättare än vad det är att dra ifrån dom, även när det svänger.
Har träffat många som tycker dom är väldigt snabba men när det kommer till banan hänger de inte alls med när det börjar svänga i högre farter.....klarar du inte av att köra fort på en bana bör du absolut inte försöka köra ifrån en MC polis om du inte sitter på en 1000cc och kör motorväg.....
... stanna och ta straffet, orka va outlaw!
orka åka buss varje dag hela vintern!
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten