520 Biltema...

Orginal är 530, kedjan var väl inte i bäst skick men den höll, gick ju faktiskt inte heller så långt för en orginalkedja heller. Jag bytte aldrig o vet inte om Tjoffe gjort det heller ;)
 
Gjorde ett test när jag jobbade på Honda där vi tog av ett original drivpaket på en VFR800-02 efter 2400mil och det såg ut som nytt fortfarande, satte på ett pirat drivpaket (Samma kedja dock, i detta fallet en RK) som gick 800mil och drevet såg ut att ha varit med i ett världskrig "tänderna" som ut som krokar och det hade dessutom slitit ut kedjan, så det är skillnad.
Angående vanliga delar som ett olje filter som så många tror görs på samma fabrik, skär sönder ett av varje och kolla filter ytan, ett original Honda i detta fallet hade dubbelt så stor yta, det kan man räkna ut med pungen att det gör ett bättre jobb, men mindre material = billigare prylar.
Listan kan göras mycket längre, men ni som tror att sakerna görs på samma ställe kommer aldrig att lyssna och kommer fortsätta handla delar på Biltema tills något rasar skulle jag gissa.. Jag skulle själv inte tumma på kvalité
 
....hur dreven reagerar beror väl på vad det är för material i dem?

Många drivpaket (alla?) inom geggmopppe-branschen verkar köra med aluminiumdrev - de slits fort kan jag lova, hur mycket man än gör rent och smörjer bitarna (fick väl 50 timmar ur paketet på 300:an innan det var dags att byta det).

/J
 
För att ge folk lite information, trodde det var det forum var till för?
Men bättre att gissa och spekulera..
Over and out.
Du gav dem en del information men inte allt eller hur.
Dessutom är du ju inte direkt opartisk när det gäller Honda, säger det inte för att skapa polemik utan mer som ett konstaterande.
 
Du gav dem en del information men inte allt eller hur.
Dessutom är du ju inte direkt opartisk när det gäller Honda, säger det inte för att skapa polemik utan mer som ett konstaterande.

Så mycket jag kunde för stunden, nej jag är inte helt opartisk, jag har jobbat för Honda på flera sätt och under lång tid, men det gör också att jag sitter på lite information.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top