Yamaha FZ-tråden

Hej alla,

Som internetpappa till en av mina odugliga kompisar har jag en fråga till er. Kompisen har skaffat en FZ6S-08 och slängt på ett par schyssta Devildämpare men faktum är ju att lappen där bak är otroligt överdimensionerad, så det måste fixas.

Har ni hittat undertail till FZ6 någonstans? Jag hittar endast en på redracingparts.com... måste väl finnas mer ställen?

Han har också fått idén att misshandla sin hoj med packväskor ( jävla touring människa ) men det har jag satt stopp för. Men tänkte ändå fråga om någon köpt en bagster/tankväska och hur mycket den kostade samt vart?

Tack på förhand!

biltema.... 299:- funkar bra å ser helt ok ut...

har en luftburkskåpa i kolfiber (orginal) oanvänd till salu om nån e sugen?????
 
Last edited:
Då har man äntligen bestämt sig och och införskaffat ett nytt slip-on!!
Ett G.P.R. rostfritt ligger och väntar på montering.:yoparty :yoparty
Det dumma är att man inte har tid att mecka förens på lördag, längtar som en unge på julafton!:D

/ En väldigt uppspelt Patrik
 
Finns säkert skrivet nånstanns men har hellst inte lust att läsa dessa 29sidor så

Har nån bra setup när det gäller drevningen? ska byta till fz1 2009 men under tiden skulle jag vilja få lite mer drag i maskinen
 
Backspeglar

Hallojsan. Behöver backspeglar till min FZ1. Blivit av med andra paret inom 3 månader. Någon som har liggande & vill sälja???
Ingen som vill köpa mitt Devil slipon???
 
Hojsan.
Är det någon som kan rekommendera ett skönare styre än orginal? så att man får en lite mer framåtlutad körställning? Cross styre?

Samt om det finns några snyggare blinkers som passar i orginalfästerna?
 
Så då har det hänt till slut...
Nej jag har inte gått omkull däremot så har jag bytt hoj.
Har lite delar kvar från min fz6-s om det finns någon som är intresserad.
Remuspiporna ligger jag lite på eftersom en jobbarpolare kanske ska ha dom.
Däremot så har jag
1 st puig double bubble kåpa (mörk/svart)
1 st puig kuts (silver)
 
styre

Hojsan.
Är det någon som kan rekommendera ett skönare styre än orginal? så att man får en lite mer framåtlutad körställning? Cross styre?

Samt om det finns några snyggare blinkers som passar i orginalfästerna?

fatbar från zone runt 700spänn (se bilden) fästena e tyvärr rätt dyra men absolut värt varenda krona.... grym körställning
 
Så då har det hänt till slut...
Nej jag har inte gått omkull däremot så har jag bytt hoj.
Har lite delar kvar från min fz6-s om det finns någon som är intresserad.
Remuspiporna ligger jag lite på eftersom en jobbarpolare kanske ska ha dom.
Däremot så har jag
1 st puig double bubble kåpa (mörk/svart)
1 st puig kuts (silver)

Jag är intresserad av ditt kåpglas
var kan man komma o kolla på det?
 
Batteriet till min FZ har kokat ur på 150 mil! Den började bli lite seg att starta och det visade sig att det var nästan helt torrt - hälften kvar i en cell, resten var torra.
Bytte batteri och nu startar den som aldrig förr. Men jag är lite rädd att regulatorn är paj, att den laddar för mycket. Måste väl gå att kolla genom att mäta spänningen på batteriet med hojen igång, eller?

Hur som helst; om regulatorn är defekt så behöver jag en ny eller fungerande begagnad. Någon som har en liggande? Tips på var man kan köpa en ny? USA, kanske?

// Peter
 
Jag är intresserad av ditt kåpglas
var kan man komma o kolla på det?

Sumet har första tjing (eftersom han skickade PM blixtsnabbt).

Vill ha 500:- för kåpglaset.

Lägger in en bild på kåpglaset samt kutsen (har en intresent på kutsen också).
 

Bifogat

  • kåpglas1_800x600.jpg
    kåpglas1_800x600.jpg
    211.8 KB · Visningar: 97
  • kåpglas2_800x600.jpg
    kåpglas2_800x600.jpg
    212.4 KB · Visningar: 89
  • kuts1_800x600.jpg
    kuts1_800x600.jpg
    232.5 KB · Visningar: 101
  • kuts2_800x600.jpg
    kuts2_800x600.jpg
    238.8 KB · Visningar: 102
Igår var jag ute och mätte spänningen vid batteriet (nytt).
- Avslagen tändning = 12,8 volt.
- Hojen igång med lyset på ca: 3500 rpm = 15,0 - 15,2 volt!
Koll i verkstadshandboken gav att normal spänning vid 5000 rpm skall vara 13,5 - 15,3 volt. Tycker att rimlig orsak till torrkokning är hög laddspänning, och 15,2 volt är ganska högt. Men att köpa ny regulator för ett par tusen kan ju faktiskt ge samma laddspänning eftersom det är inom rekommenderad nivå.
Förslag?
//PC

Batteriet till min FZ har kokat ur på 150 mil! Den började bli lite seg att starta och det visade sig att det var nästan helt torrt - hälften kvar i en cell, resten var torra.
Bytte batteri och nu startar den som aldrig förr. Men jag är lite rädd att regulatorn är paj, att den laddar för mycket. Måste väl gå att kolla genom att mäta spänningen på batteriet med hojen igång, eller?

Hur som helst; om regulatorn är defekt så behöver jag en ny eller fungerande begagnad. Någon som har en liggande? Tips på var man kan köpa en ny? USA, kanske?

// Peter
 
Skumt hål?

la märke till ett skumt hål i motorn...nån som vet vad det är till för? :confused:

2uo6ohs.jpg


http://i34.tinypic.com/2uo6ohs.jpg
 
Fälgstripade lite...:)
 

Bifogat

  • shoj.jpg
    shoj.jpg
    189.9 KB · Visningar: 225
Last edited:
Ser bra ut... Är det flouruserande(?) färg??

Jag gillar din skylthållare ! Är det hempul lr var är den inhandlad??

//cage, som nu åker till Gelleråsen för lite banåka. :yoparty

Dom är vanligt gula med "yamaha fz1" logo i svart inköpta på ebay... Fanns guld oxå å velade mellan dom två... Skylthållaren är hemmabockad aluminium... Tog upp ovala hål för originalblinkers med dremel å det var ju lite jobb men tycker std blinkarna ser bra ut och på dom fabrikstillverkade så var det ju bara bulthål för miniblinkare så... Sen att finishen inte är densamma får man väl ta då...:)
 
Omdrevning FZ1

I garaget liger det nu ett 16 tänders drev som skall på hojen för att få lite mer kraft i backen... 199:- på lokala handlaren fick man böta..

Har nån bytt framdrevet på sin FZ1?? Som jag förstått sitter det en 36mm mutter som enkalst lossats med muttermaskin!?!?!? Vissa säger att det går bra med en 2'4' planka genom bakdäcket och 1:ans växel och fotbroms! Vet inte om jag vill sätta en planka som mothåll på svingen...:va


Hur går det med omdrevningen? Det hade varit intressant och höra ditt
omdöme med mindre framdrev. Har själv tänkt dreva om hojen till vintern
men vet ej om jag ska göra det fram eller bak eller både och.
 
Omdrevning FZ1



Hur går det med omdrevningen? Det hade varit intressant och höra ditt
omdöme med mindre framdrev. Har själv tänkt dreva om hojen till vintern
men vet ej om jag ska göra det fram eller bak eller både och.

Nja.... Jag fick prioritera och tyvärr kom ett altanbygge före:va :va

Men det kommer !! Och jag kommer höra av mig med synpunkter också..

Spenderade dagen på Gelleråsen... Förmiddagen i regn och de sista två passen på torr bana och sol.. Då fick Yamman bekänna färg.
Men det är en sak som irriterar mig. Ligger man på jämn gas ca 5000rpm går hojen lite ryckigt, oroligt.. Har läst nånstans att det beror på att "secondary flies" öppnar då. Har nån annan känt nåt liknande??
Man kan tydligen haka av axeln till spjället och motorn kommer svara bättre på gas..
Skulle vara kul att prova nån dag..

//cage
 
Back
Top