En ny till på forumet

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Hej alla hojåkare

Är en 35 årig ungdom från Säter, Dalarna som äntligen fått tummen ur och håller på med MC kortet. Kör runt på min kawasaki Ninja ZX9R så ofta jag bara hinner. En dröm :rolleyes: för krypkörning i manöverbanan.

Hej å välkommen till sporthoj! :hej

Säter är en konstig plats :jisses När jag tävlade i segelflyg så blev jag tvungen att landa ute där en gång. Allt gick bra, klev ur planet å gick mot närmsta gård för att hitta ägarn till åkern, med knölig t-shirt och solhatt på skallen. Jag knackade på lite här å var på första bästa gård, men dött överallt. Plötsligt märker jag att någon tittar på mig, så jag vänder mig om å ser en tant titta fram bakom en knut. Styggt misstänksam. Det blev inte bättre av att jag glatt hällde ur mig: "Hejsan, jag har landat med ett flygplan på en åker här borta!" :huvet Hon satte nog en slant på "rymling" snarare än "tävlingspilot" :D

Hej å välkommen till sporthoj! :hej

Säter är en konstig plats :jisses När jag tävlade i segelflyg så blev jag tvungen att landa ute där en gång. Allt gick bra, klev ur planet å gick mot närmsta gård för att hitta ägarn till åkern, med knölig t-shirt och solhatt på skallen. Jag knackade på lite här å var på första bästa gård, men dött överallt. Plötsligt märker jag att någon tittar på mig, så jag vänder mig om å ser en tant titta fram bakom en knut. Styggt misstänksam. Det blev inte bättre av att jag glatt hällde ur mig: "Hejsan, jag har landat med ett flygplan på en åker här borta!" :huvet Hon satte nog en slant på "rymling" snarare än "tävlingspilot" :D

Tackar för det

:lol Kan tänka mig minen på tanten.

Jodå, en o annan, Så du håller på med lappen?,,går det bra då?

Har inte kört på skola än men har någon lektion inbokad om två veckor. Hoppas på att klara mig på typ två lektioner. Har kört krypkörningen på egen hand vid två tillfällen och har väll kört runt 80-85 mil landsvägs/lek körning.

Som jag ser det är det krypkörningen som är största bekymret. Är inte lätt på min Ninja då det är fullt styrutslag och lite lut för att få tillräcklig svängradie. Hoppas skolans hojar är bättre.

Välkommen välkommen :)

Tackar

Last edited:
Körde några timmar krypkörning igår kväll och klarade med nöd och näppe krypkörningen på min hoj. Sedan körde jag med en kompis GSX-R 1000 och det var inga problem alls all glida runt banan. Hoppade sedan på en annan polares Triumph Daytona 595 och svängde runt lika galant med den.

Summan av det hela är att en Ninja ZX9-R måste vara en av dom sämsta hojarna för krypkörning i konbana:huvet

Summan av det hela är att en Ninja ZX9-R måste vara en av dom sämsta hojarna för krypkörning i konbana:huvet

Håj och välkommen!

Jag hade en zx6r in i konbanan en sväng, och så nära "you drop it, you buy it" regelns praktiserande har jag aldrig varit. sen köpte jag mig en z750 som övningshoj, den hittade nästan runt av sig själv..

Hej och välkommen :)

Nu är du officiellt en av oss :yoparty

Mvh
Dio

Tackar...

Håj och välkommen!

Jag hade en zx6r in i konbanan en sväng, och så nära "you drop it, you buy it" regelns praktiserande har jag aldrig varit. sen köpte jag mig en z750 som övningshoj, den hittade nästan runt av sig själv..

Lite den känslan fick jag med, däremot så när jag skulle öva på "högfartsbanan" så var det inga problem att ligga mellan 60-70 på någon av hojarna:D

Har inte övningskört än på skola men har ett dubbelpass nästa vecka och kommer att kör upp på deras cykel, borde gå bra..

Last edited:
Välkommen! Synd bara att du inte har en gixxer, dom funkar fint att köra upp med, speciellt garagevändningen :näsblod

Välkommen! Synd bara att du inte har en gixxer, dom funkar fint att köra upp med, speciellt garagevändningen :näsblod

Tackar

Jodå, en gixxer skulle inte sitta helt fel men fick denna till bra pris och kawan passar mig perfekt i allt utom krypkörning. Den gixxer jag brukar låna ibland är ju knappt körbar när effektpuckeln kommer, det är helt sjukt. 170 i motorn och ca 165 kilo:yoparty

Hej och välkommen!

Tack så mycket, trevligt att ha hittat hit. Finns mycket att läsa och lära på detta forum:tummenupp

Last edited:
Tackar

Jodå, en gixxer skulle inte sitta helt fel men fick denna till bra pris och kawan passar mig perfekt i allt utom krypkörning. Den gixxer jag brukar låna ibland är ju knappt körbar när effektpuckeln kommer, det är helt sjukt. 170 i motorn och ca 165 kilo:yoparty

Tack så mycket, trevligt att ha hittat hit. Finns mycket att läsa och lära på detta forum:tummenupp

Hej igen o önskar lycka till med kortet:) Du den där eeffektpuckeln kanske du kommer att längta efter när du kört någon säsong på kawan :D Men hur som helst skule jag personligen vilja ha en billig ganska effektsvag hoj o köra bana med helst lite smårisig o framför allt billig o vupa med,ett tips är att det är körningar på amsbergs gokartbana utanför Borlänge,smc som arrangerar,
Kortet behövs ju o en inregad hoj,, men kul är det kan jag lova,:D

Körde min första dubbel lektion igår på körskola. Trodde jag skulle få köra konbana men dom hade bara tillgång till banan på förmidagen vilket jag inte visste:huvet så det vart kurvteknink, grusväg och stadskörning.

Var riktigt nyttigt och skitkul. Fick lite tipps innan vi körde iväg hur jag skulle placera mig i kurvor osv. Efter vi kört ca 2 mil så hör man i radion "det är så vackert att man blir tårögd":tummenupp

Efter lektionen så sa körläraren att jag inte behövde fler lektioner i "vardagskörning". Nu har jag bokat en lektion i krypkörning och högfatsbanan.

Har som sagt problem med min hoj i krypkörningen.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back