Psst... Watz. Wildcard. VM. Assen. 250cc.

han kör redan för ett team i amrikanska AMA 600 classen lite högre status än lilla pro superbike i svedala
Det är iofs ett team men det är deras eget. :)
Dels för dyrt och dels inte den utmaning som det är att köra AMA och eller GP om jag ska sälla mig till de som gissar. Enklast är ju att ringa och fråga om man vill vet, han bits inte. :hihi

Last edited:
Varför kommer det sig att inte herr Wats kör Pro Superbike här hemma?

För att det kostar för mycket pengar, plus att det smäller högre att köra internationellt.
Men skulle någon ge honom hoj, däck och lite startavgifter skulle han nog köra här hemma också.

Skulle tro att det känns mer lockande att köra på Barber, Assen och Laguna Seca än på Sturup Raceway också. :)

Skulle tro att det känns mer lockande att köra på Barber, Assen och Laguna Seca än på Sturup Raceway också. :)

Jo men är det inte roligare att vara grym här hemma i värsta klassen än en nobody "over there"? Känn som det skulla varit kul att se han och lindström i pro superbike någon gång...

Jo men är det inte roligare att vara grym här hemma i värsta klassen än en nobody "over there"? Känn som det skulla varit kul att se han och lindström i pro superbike någon gång...
Smaken är väl som baken antar jag. Det som är tråkigast är ju att han inte fick en bra styrning i Gp istället för han var riktigt på gång och hade flera OK team som var intresserade men det stupade på pengar, som vanligt.

Vill man utvecklas så ska man ju köra där folk kör fortare, och det gör folk i AMA och VM. Känner man att man utvecklas snabbare här hemma kan man ju köra, eller känner att det inte finns mer att ger internationellt, kan man ju pensionera sig här hemma och köra PRO. Men det kostar mycket pengar om man inte har spons, vilket Fredde inte har särskilt mycket tyvärr.

Sen är han ingen nobody over there heller, han gör bra ifrån sig på en rätt undermotoriserad yamaha som han knappt fått köra in sig på ännu. Ser dock ut att bli mindre motortrim i ss600 i AMA nästa år i reglerna.
Segaste för Fredde nu är ju skadan, bara hoppas det läker ihop till finalen på AMA.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...