Bilder & skvaller från onsdagsträningen på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Team Ullman #14 REC hade en fin dag, hole in one på motorn och sned bakram, någon stukade visst nyckelbenet, dock var det inte Fredrik.

Bifogat

• DSCN5422.JPG
    DSCN5422.JPG
    165.3 KB · Visningar: 97
  • DSCN5425.JPG
    DSCN5425.JPG
    139.5 KB · Visningar: 119
  • DSCN5421.JPG
    DSCN5421.JPG
    157.7 KB · Visningar: 121
  • DSCN5436.JPG
    DSCN5436.JPG
    100.2 KB · Visningar: 96
Näste man till rakning var Ninja rookie, han var bland dom snabbaste av snabbaste men det straffade sig till sist i halkvänstern.

Blod och svett = racing :yoparty

Bifogat

• DSCN5453.JPG
    DSCN5453.JPG
    61 KB · Visningar: 89
  • DSCN5451.JPG
    DSCN5451.JPG
    199.6 KB · Visningar: 126
  • DSCN5448.JPG
    DSCN5448.JPG
    141.2 KB · Visningar: 102
  • DSCN5440.JPG
    DSCN5440.JPG
    155.8 KB · Visningar: 71
Trist m kraschen.... Krya på sig o hoppas det inte blev för himla dyrt....

Tack alla funkisar, vettar o löst folk som var där o förgyllde tillvaron i en annars omväxlande solig o ösregnande skogsbalja! Jag fick sniglat runt lite o sladdat ut på rakan m mitt lilla gråa bergstroll :D

Magnus K #70 krossade no12 i det svåra underlaget, sjuan vurpade sista varvet tror jag, vissa posörskrapade ända ut i gruset.

En kul kväll som vanligt då :)

Bifogat

• DSCN5487.JPG
    DSCN5487.JPG
    97.9 KB · Visningar: 54
  • DSCN5485.JPG
    DSCN5485.JPG
    88.8 KB · Visningar: 65
  • DSCN5483.JPG
    DSCN5483.JPG
    102.1 KB · Visningar: 66
  • DSCN5475.JPG
    DSCN5475.JPG
    79.3 KB · Visningar: 62
  • DSCN5470.JPG
    DSCN5470.JPG
    82.5 KB · Visningar: 65
  • DSCN5468.JPG
    DSCN5468.JPG
    82.3 KB · Visningar: 60
  • DSCN5467.JPG
    DSCN5467.JPG
    83.9 KB · Visningar: 66
  • DSCN5457.JPG
    DSCN5457.JPG
    81.5 KB · Visningar: 58
Ouch! Det ser inte grant ut HUNT!! :skrämd Fi fasen....
Hoppas allt gick bra med föraren!

Tackar för en trevlig kväll...:tummenupp

VIP passet var blött men fint, inte ofta man får åka omkring själv på en bana...:D

Mvh,

Men vänta.... High sider.... tippad på höger sida ju... :va :näsblod

Jajamensan. Mitt livs första smakprov på den så berömda highsidern. Tur det var på regn då det blev en hyfsad flygtur över hojen och bedums ner i asfalten. Vågar knappt tänka hur det hade varit i torrt. Nu tappade jag bara luften ett tag. Det konstiga är att man liksom får en kick av krashen, är det normalt?

Jajamensan. Mitt livs första smakprov på den så berömda highsidern. Tur det var på regn då det blev en hyfsad flygtur över hojen och bedums ner i asfalten. Vågar knappt tänka hur det hade varit i torrt. Nu tappade jag bara luften ett tag. Det konstiga är att man liksom får en kick av krashen, är det normalt?
Halkvänsten efter hornålen eller?

Första vurpan.

Det jag hörde innan start stämde mycket väl! Jodå, det kan bli väldigt halt på slutet av målrakan när det regnar! Jag stod och pratade med en Ducati-förare efter att Ducatiklubben åkt färdigt för dagen och då sa han "det var tur att det inte kom något regn när vi körde för annars blir det så jäkla halt vid inbromsningen efter målrakan." Tror ni att det gick in i min skalle?

Precis innan vår körning kom en rejäl regnskur. Efter ett par lugna varv började jag ta i lite mer, det började torka upp på första halvan av banan och då trodde jag att det även var OK på slutet av rakan. Fan heller! På den nyare asfalten låste framhjulet, jag släppte bromsen och lyckades fånga upp hojen, men tyvärr kom jag utanför asfaltskanten och ut på gräset. Jag kan berätta att den där grässträngen kändes jävligt smal i den farten...hur som helst...köra racing på gräs gick inget vidare och cykeln försvann under mig. Jag damp i backen och snurrade rundor innan jag landade bland lekakulorna. Det var synd att hojen inte bara gled utan voltade fram, det blir så mycket dyrare då.

Själv klarade jag mig hyfsat bra. Efter en lång kväll på akuten fick jag veta att nyckelbenet hoppat ur led. Inte helt, men lite! Jaha! Inget att göra något åt sa läkaren...bara smärtstillande och vila!

De e baura po de igen! :tummenupp

Mmmmmmmmmmmm och helt clip-on, bromshandtag och mycket annat.
Mina fjoll-lowsiders i regn på Anderstort har sabbat mer än så. :gnissla

Jag vet. Ett under. Dock så var bromshandtaget skrapat, krashpucken nedsliten till botten, fästet till bobbinen nästan avslitet från svingen samt lite skrapade kåpor och en skrapad motorkåpa. Känns som om man vunnit på triss.

Jag vet. Ett under. Dock så var bromshandtaget skrapat, krashpucken nedsliten till botten, fästet till bobbinen nästan avslitet från svingen samt lite skrapade kåpor och en skrapad motorkåpa. Känns som om man vunnit på triss.
Då vet jag det perfekta receptet, ny motorkåpa med utbytbar slider/skidder.
Kan inte länka direkt till produkten Alien Motos hemsida men sök via Kawasaki -> Motor så hittar du den. :tummenupp

Bifogat

• Motorskydd.jpg
    Motorskydd.jpg
    226.3 KB · Visningar: 64
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!