Suzuki Bandit 1200-tråden

Tjena.
Kan inte svara om mr lewies koppling, men tänkte höra hur ni tycker lacken är på era banditar. Har en 07:a som gått ca 600 mil och lacken vid grenen vid tanken är ruskigt sliten redan. Visst finns det skydd att köpa men det verkar ju ruskigt dåligt att det skall bli så slitet efter kort tid. Några erfarenheter eller tips ?

Mvh / Cojak

Körde en 1999 B12:a tidigare och visst var den känslig i lacken. Det är väl ett av de vanligaste klagomålen på Banditen, just att lack och finish är lite "billig". Synd att höra att 1250:n lider av samma sjuka då jag precis bytt gammeln mot en 08:as 1250...:näsblod

Men det är ju precis som du säger, det finns skydd för det mesta, även slitage på tanken.
 
Tjena.
Kan inte svara om mr lewies koppling, men tänkte höra hur ni tycker lacken är på era banditar. Har en 07:a som gått ca 600 mil och lacken vid grenen vid tanken är ruskigt sliten redan. Visst finns det skydd att köpa men det verkar ju ruskigt dåligt att det skall bli så slitet efter kort tid. Några erfarenheter eller tips ?

Mvh / Cojak

Lacken är mycket känslig på Banditerna. Jag har satt transparent skyddsplast på tanken och det har fungerat mycket bra.
 
Ny banditägare

Blev idag en utökning i famljen, en Bandit 1200 -98 står nu i garaget. :tummenupp
 
Tjena!

Finns det nån vänlig själ i denna tråd som kan berätta hur mycket olja polaren ska ha i varje gaffelben på sin Bandit 1200 -98?

Har testat att söka på både olja och framgaffel i denna tråd utan nån framgång.

Mvh
 
Så då har man kört nästan 500 mil med banditen och är mer än nöjd. MEN som alltid vänjer man sig snabbt och vill ha mer....... vad göra??? Lite mer mos i motorn hade varit gött. Tycker även att det hade varit bra med lite bättre bett i bromsarna...
 
Vad göra åt vibrationer i styret vid färd runt 5000prm??

Vibrationerna i just det varvtalsområdet finns tyvärr på i princip alla Banditer. Man kan minska vibrationerna en aning med typ "bar snake", dvs fylla styret med nåt tungt. Stora styrvikter kanske hjälper något också men som sagt är det något som alla Banditer med den luft/oljekylda motorn lider av. En del störs mer av det än andra men nog hade min 99:a samma problem.

Den nya 1250:n har inga vibrationer alls. :D
 
Norge

Hej.
Nyss hemkommen från Norgetour med brorsan (Kawa GTR1400).
Har kört 250 hårda mil med Banditen och den har skött sig exemplariskt.
Upp och ner på Trollstigen bl.a, färjor, halvtaskiga guppiga vägar, allt funkar perfekt. Packväskor från Biltema funkar jättebra, dock lurigt när det börjar regna, för regnskydden fladdrar som sjutton.

Bandit rules :yoparty
 
Har nu passerat 4000 mil med min -04, uttagen maj -05.
Kan den nu räknas som inkörd?
 
Som nybliven ägare till en b12:a har jag ställts inför ett problem jag inte stött på på min tidigare hoj och att instruktionsboken ("alla" vet väl att det krävs att man läser denna bok för att framföra hojen på ett trafiksäkert sätt) är på tyska hjälper föga.

Så nu till min lätt genanta fråga:

Jag har förstått(?) att de tre olika lägena, PRI, RES (Reserv) och ON har med bränslet att göra. Men hur och när ska man ha respektive inställning? :rodnar

*idiotförklara sig själv*
 
Som nybliven ägare till en b12:a har jag ställts inför ett problem jag inte stött på på min tidigare hoj och att instruktionsboken ("alla" vet väl att det krävs att man läser denna bok för att framföra hojen på ett trafiksäkert sätt) är på tyska hjälper föga.

Så nu till min lätt genanta fråga:

Jag har förstått(?) att de tre olika lägena, PRI, RES (Reserv) och ON har med bränslet att göra. Men hur och när ska man ha respektive inställning? :rodnar

*idiotförklara sig själv*


ON: Jämt!
RES: Vrid till detta läge när soppan nästan är slut. Du märker det när hojen börjar bluddra. Det är "reservtanken".
PRI: Om du har tömt förgasarna på soppa så kan du fylla på flotörhusen med detta läge.
PRI-läget är ett "friläge" som inte styrs av förgasarnas vacuum, utan det rinner fritt. Så ta inte bort soppaslangarna när du har kranen i detta läge... :tummenupp
 
Säljer min B12 S -06 utt -07 / SÅLD

Inser att min tid inte räcker / SÅLD
 

Bifogat

  • IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    111.1 KB · Visningar: 99
  • IMG_0251.JPG
    IMG_0251.JPG
    111.3 KB · Visningar: 104
  • IMG_0255.JPG
    IMG_0255.JPG
    68.2 KB · Visningar: 103
  • IMG_0258.JPG
    IMG_0258.JPG
    96.5 KB · Visningar: 93
  • IMG_0257.JPG
    IMG_0257.JPG
    52.9 KB · Visningar: 89
  • IMG_0270.JPG
    IMG_0270.JPG
    97.8 KB · Visningar: 92
Last edited:
Slut däck kvar...

Slänger ut en fråga i det öppna... Vilket bakdäck åker ni på? Frågan känns befogad nu när jag upptäcker att mitt original monterade Dunlop Sportmax är slut efter 230mil... Några mil till tycker jag man borde få ut. Hojen är en 1250SA -08
 
Slänger ut en fråga i det öppna... Vilket bakdäck åker ni på? Frågan känns befogad nu när jag upptäcker att mitt original monterade Dunlop Sportmax är slut efter 230mil... Några mil till tycker jag man borde få ut. Hojen är en 1250SA -08

Burnade du i 230mil eller? :D När jag kört beg racedäck så har dessa hållt i ca 300mil, och sportmax borde väl vara som bakelit i jämförelse?
Jag köpte senast Michelin Pilot power 2ct fram och pilot road 2ct bak, vilket har fungerat bra under 210mil utan att vara i närheten av slut.
 
Burnade du i 230mil eller? :D När jag kört beg racedäck så har dessa hållt i ca 300mil, och sportmax borde väl vara som bakelit i jämförelse?
Jag köpte senast Michelin Pilot power 2ct fram och pilot road 2ct bak, vilket har fungerat bra under 210mil utan att vara i närheten av slut.

Näe, om jag ändå lagt 230mil svartstreck så kunde det ju varit värt det :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top