Garanti Honda

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Tja!
Det är så att min tankmätare på min Honda Cbr 600rr 04:a är sönder. Så jag ringde och pratade med en kille på Honda center i Göteborg. Och han sa att det var en garanti sak.
Nu kommer det tråkiga.
Men iom att min är importerad från tyskland så har jag inte 5 års garanti? Han trodde att de hade 2 år i tyskland. Men här i sverige har man 5 år.

Någon som vet om detta stämmer?

Iom att bensinpumpen och mätaren sitter ihop så kostar det nästan 8000 att köpa en ny.

Mvh Oskar

Screwed,ett av sätten för handlarna att faktiskt få folk att köpa i svensksålt är garantiåtagandet,trist men sant och en anledning att import bör ha lägre pris(åtminståne under garantitiden för motsvarande svensksåld).

Henrik

Om du inte får det på garantin, kolla runt med Sveriges skrotar om du kan hitta en skuren soppapump, alternativt sätt in en köpes här, och sen tar du bara soppamätarn från den och flyttar över!

Alla dom japanska märkena har 2 års fabriksgaranti, det är bara att vända dig till den som sålt hojen ny!

Dom svenska generalagenterna lägger på 3 år till som en extra försäkring, sen har dom ju även börjat med vagnskadegaranti på hojar liksom bilar:tummenupp
Tyvärr så togs det bort på sporthojar ganska omgåeende:gnissla pga av allt för höga kostnader:huvet

tror hondas garanti är internationell och samma lika överallt, men jag kan ju ha fel
Den varierar beroende på i vilket land den är såld. 5 år gäller i Sverige (om man servar den hos auktoriserad verkstad, annars 2 år). I Tyskland har det varit 2 år tidigare i alla fall (dvs ingen förlängd garanti) och gissar att det gäller fortfarande.

Screwed,ett av sätten för handlarna att faktiskt få folk att köpa i svensksålt är garantiåtagandet,trist men sant och en anledning att import bör ha lägre pris(åtminståne under garantitiden för motsvarande svensksåld).

Henrik

Bah! Men det är väl så! Sista gången man köper import! hehe

Om du inte får det på garantin, kolla runt med Sveriges skrotar om du kan hitta en skuren soppapump, alternativt sätt in en köpes här, och sen tar du bara soppamätarn från den och flyttar över!

Jag har kollat med bike i trollhättan och de skulle ha 4000 för en ny pump. Tror inte risken är så stor att hitta en skuren pump, tyvärr..
Men man får väl håll ögonen öppna!

Alla dom japanska märkena har 2 års fabriksgaranti, det är bara att vända dig till den som sålt hojen ny!

Dom svenska generalagenterna lägger på 3 år till som en extra försäkring, sen har dom ju även börjat med vagnskadegaranti på hojar liksom bilar:tummenupp
Tyvärr så togs det bort på sporthojar ganska omgåeende:gnissla pga av allt för höga kostnader:huvet

Okej, Men iom att min är en 04:a så har ju alla garantier gått ut då!
Hehe, det var ju synd! Hade varit najs md vagnskadegaranti!

Den varierar beroende på i vilket land den är såld. 5 år gäller i Sverige (om man servar den hos auktoriserad verkstad, annars 2 år). I Tyskland har det varit 2 år tidigare i alla fall (dvs ingen förlängd garanti) och gissar att det gäller fortfarande.

Den är såld i Tyskland. En handlare tog hem den förra året från tyskland. Så den har bara varit i sverige i 1 år.

Last edited:
Jag håller med... kolla e-bay!

Brukar störa mig just på att det alltid dyker upp en jäkla massa bränslepumpar när man söker efter delar till CBR600RR :va

Hehe, det låter helt klart najs! Tack för alla tips! Vad tror ni det kan kosta att få hem en sådan med frakt och sånt?

Hehe, det låter helt klart najs! Tack för alla tips! Vad tror ni det kan kosta att få hem en sådan med frakt och sånt?

Ingen aning men var inte ditt problem att du har en hel pump och kass mätare?

Skulle kunna tänka mig att antalet pumpar till salu är pga. mätare saknas(iaf.hel)

Henrik

Du får nog räkna med $40 i frakt och mitt tips är att göra klart detta med säljaren innan budgivning.

Även om de inte specat att de skickar till Europa så gör vissa säljare det ändå, om man frågar snällt.

Tull 3,5% och moms 25% tillkommer på totala summan (om du inte får det skickat som present vill säga).

tror hondas garanti är internationell och samma lika överallt, men jag kan ju ha fel

på 04 är det i alla fall 2 år på tyska honda. gör en fuling och byt med en svensk polare :gnissla

Tror inte risken är så stor att hitta en skuren pump, tyvärr..

du har PM ;)
Den är inte skuren men det är en pump i alla fall

Last edited:
på 04 är det i alla fall 2 år på tyska honda. gör en fuling och byt med en svensk polare :gnissla

du har PM ;)
Den är inte skuren men det är en pump i alla fall

Hehe. det är ju med ett alternative! Du har med PM! :tummenupp

Jag har nu provat med en annan pump och det hjälpte inte det heller!
Jag fick endast mätaren att fungera lite snabbt. Den visade tom tank men sen när jag stängde av hojen och startade den igen så visade den full igen. Och sen dess har den visat full hela tiden.

Jag har verkligen inte en aning om vad det kan vara, har försökt mäta det som jag vet med en ohm mätare men jag kan inte säga om det stämmer eller inte.

Kan det vara så att det är displayen som är kass? För den är tyvärr ännu dyrare! 12000 ska dem ha för en sådan... Kul! hehe.. Jag funderar på om det kan vara något med kabel härvan?

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back