Spel: Moto Gp 08 eller SBK-08?

• Thread starter Thread starter N88
  • Start date Start date

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
Moto Gp 08 eller SBK-08?
Vilket är bäst av dom?
Eller är båda 2 helt värdelösa?

För nybörjade / oinsatta bör du kanske lägga mer tid på att förklara vad för spel det är, med länkar och bilder och diverse information.

Jag har Moto GP-07 och SBK-08 så jag kan jämföra dom om du vill? :)
Det roliga med SBK är att de har en himla massa riktiga märken. Hojar, kläder, slipon, you name it... Dock så tycker jag att spelkänslan i SBK suger. Moto GP 07 har en grym kontroll och är enligt mig ett mycket bättre spel! Kanske har de till och med fått lite licenser till årets? Hoppas det hjälpte lite iaf :D

PC eller tv-konsol? Vilken konsol i så fall? Har MotoGP-07 för PS2 som jag kör på en PS3:a, vilket inte är helt lyckat...

PP

Jag har Moto GP-07 och SBK-08 så jag kan jämföra dom om du vill? :)
Det roliga med SBK är att de har en himla massa riktiga märken. Hojar, kläder, slipon, you name it... Dock så tycker jag att spelkänslan i SBK suger. Moto GP 07 har en grym kontroll och är enligt mig ett mycket bättre spel! Kanske har de till och med fått lite licenser till årets? Hoppas det hjälpte lite iaf :D

OKej tack för svaret, då måste man väl nästans satsa på motogp, utan bra spelkänsla så tröttnar man nog fort.

Tack Sture! :)

Personligen tycker jag att spelen är ganska lika, MotoGP är dock lite snabbare, mer hysteriskt än vad SBK är. Detta för att återspegla skillnaden på riktigt i uppförande.

Själv gillar jag båda spelen men med viss förkärlek för SBK då man kan ställa in hojen betydligt mer än i MotoGP.

Att spelen skulle vara tråkiga tycker jag absolut inte. De som tycker det har nog bara spelat spelet i Arcade-mode. Det rktigt roliga börjar när man kör i Simulation-mode & anpassar inställningar beroende på bana.

Min rankning av dagens MC-spel till konsoll:

1. Tourist Trophy
2. SBK-07 / SBK-08
3. Moto GP -07 / Moto GP -08
4. Superbike Riding Challenge

Till PC:

1. GP 500 med uppdaterade mods
2. SBK -08
3. SBK 2000
4. Moto GP -07

Last edited:
PC eller tv-konsol? Vilken konsol i så fall? Har MotoGP-07 för PS2 som jag kör på en PS3:a, vilket inte är helt lyckat...

PP

Just jag tänkte nog xbox360 eller pc, men det är väl i princip samma spel ändå även om det är olika konsoler?

Just jag tänkte nog xbox360 eller pc, men det är väl i princip samma spel ändå även om det är olika konsoler?

Det är en del skillnader i inställningsmöjligheter beroende på om det är till PC eller konsoll.

SBK -08 på PC är riktigt najs!:tummenupp
SBK -08 på PS2 är också riktigt najs bortsett från den sunkiga grafiken.

Trots att Forza Motorsport 2 till Xbox360 är ett bilspel är det ändå mer realistiskt (även för känslan när man kör hoj) än samtliga ovan nämnda spel.

Har dte inte kommit till ps3 än?

Jag har haft det liggandes i styvt 1 månad, kanske 2?

Xbox 360.

Jag gillar faktiskt oxå SBK mer än motogp, just för justeringsmöjligheterna.

Xbox 360.

Sbk 08 har ju release till xbox + pc imorgon?
Spelen brukar komma lite senare till Ps2,an för filsystemet e helt anorlunda för spel tillverkarna tydligen.

Edit: release 01/08/2008 i england. June 20th enligt ngn annan sida.. hehe hur ska dom ha det :confused:

Last edited:
Sbk 08 har ju release till xbox + pc imorgon?
Spelen brukar komma lite senare till Ps2,an för filsystemet e helt anorlunda för spel tillverkarna tydligen.

Edit: release 01/08/2008 i england. June 20th enligt ngn annan sida.. hehe hur ska dom ha det :confused:

Jag har haft SBK-08 i 2 veckor nu, det var först ut av alla konsoller/PC.
Releasedatumen har skjutits upp ett antal gånger, därav de olika budskapen.

Last edited:
Jag kikade i min "logg", 16/6 "köpte" jag mitt sbk.

Xbox 360.

Om motoGP -08 finns till PS3 så åker jag till GAME direkt, nu, bums... har aldrig spelat SBK dock...

Vart ju riktigt svårt nu efter alla svar :D

SBK eller motogp.

Kanske blir billigast som vinner :)

Jag köpte motogp '07 till pc i Ullared idag :tummenupp 79kr. Så nu skall jag förkovra mig i det, har inte kört hoj på pc sen castrol-honda superbike-tiden.

*/ ?>
Back